3700
Sök

Mazda 323 1986 projekt.

138 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Hej! har köpt en mazda 323 86 nu och har ett rätt roligt projekt framför mig smile

Dagen jag fick den var det en överaskningsbil till mig från min morfar. Den va vit och rätt fin (för ett år sen) redan första dagen va ja på den och kollade allt. uptäckte att remen va sliten, motorn hadde massor av olja och lite rost på sig. det va bara att ta till med trasan. det fannns lite rost under bilen okså men ingen större skada. repor på lacken och vissa rost skador på skärmar och lite varsomhälst. började spara ihop pengar för att fixa bilen. massor gick åt rost lösningsmedel och roststoppare osv osv.. men rosten verkade inte ge sig. sen fram över halvåret gjorde jag ingenting med bilen för jag hadde fullt upp med skolan och anndra saker. det som hännde var att ja lackerade motorhuven metalick silver och med en röd stjärna på, effter det kom det lufftintag på (gjorde nässtan ingenting i vintras på den). fram tills nu, i sommras började jag arbetet. jag började med att gå till biltema för att köpa färg(hammarlack) och vinge o lite medel och bilklädsel. Sen började lackeringen, det blev inget mässterverk presis men det skulle hålla rosten borta fram tills proffslackeringen. vingen skruvades på och det blev en helt annan bil utseende mässigt. Effter det fick man äntlingen tag på papperna till bilen, fick reda på att 2 av stötdämparna klarade alldrig beiktningen så det va bara att spara ihop till det. inte nog med det så skulle den satans jävla generator/kylar remen gå av så att bilen stog stilla hela sommarn och rullade max 10 meter på 4 månader. MEN, nu står jag här och har planerat allt i detalj. har massa pengar och tännker äntligen fixa klart bilen smile den ska köras på släp i veckan till verkstaden sen 10 meter där ifrån ska den lackeras till matt svart och orange motorhuv med svart lufftintag. har även bästellt turbo (T4/T3) till den. ett högtalar system på 1250 watts bas och lite högtalare med slutsteg. rött läder har jag även beställt (6m) och sprt filter och sport ljudämpare. Drift/sportstolar ska in okså sen är den redo för gatan
Måste bara säga att jag är bara 14 år, men man kan väll endå ha projekt wink

Självmord är det enda alternativet.

Forummoderator
26 375 Inlägg
8 september 2010
Kan bli ett intressant projekt. Ser fram emot bilder..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

138 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
ska fixa det i veckan, promise smile
Senast redigerat av hyperspace (8 september 2010)

Självmord är det enda alternativet.

Sök