2783
Sök

Xenon 35W blinkar när man vrider på tändningen LÖSNING?

223 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Hej installerade ett xenon kitt på min golf 3 -94 idag, och när jag vred på tändningen så vart det rena disco ljuset i lyktorna, problemet löses lätt genom att jag startar bilen på parkeringsljus och sedan slår över på normsalt ljus, MEN min fråga är har någon kunskap om detta går att kringå?
jag har läst en del El så jag förstår ju så långt att tack vare att lampan tänds då man vrider på nyckeln så hinner in ballasterna laddas upp riktigt vilket medför detta, en gissning då..

men det måste ju gå att kringå? men hur och med vad? hmm

Tacksam för hjälpsamma svar.

/ Martin

Never Give Up Trying!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 september 2010
Nja, jag skulle minsann se över jordpunkterna igen. Man brukar få detta fenomen då nämligen

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

223 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
LeafBox skrev:
Nja, jag skulle minsann se över jordpunkterna igen. Man brukar få detta fenomen då nämligen

jasså. ja jag får ta en kik och kolla kablarna o se hur det ser ut i jordningen då.

om detta in funkar vad kan stå på tur på felsöknings listan då?

Tack på förhand.

Never Give Up Trying!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
8 september 2010
Kolla så att batteriet ger tillräckligt med kräm.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

223 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
LeafBox skrev:
Kolla så att batteriet ger tillräckligt med kräm.

läste om att batteriet bör ha en viss A styrka, men blir så förvånad då bilen har både stereo bygge och en del el utrustning men har inte sett några tendenser till brist i ström styrka då. visserligen är ju xenon speciellt och när man inte pysslat någe med det så är det sjyst att nån kan ge några tips iallafall,

så tack så mkt, skall undersöka saken i morgon.

Never Give Up Trying!

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
9 september 2010
Kolla så att ballasterna får tillräckligt med spänning, om dom inte får det får du göra som jag gjort på min passat och montera relän till dom så dom får tillräcklig spänning. Fortsätter dom flimra efter det kan det vara ballasterna som är dåliga.

2 924 Inlägg
9 september 2010
Förmodar det är vid automatlljus du menar och spännning är inte lika hög till strålkastarna då.

Ballasterna har ofta angiven inputspäningen på 9-16V men de flesta jag varit med om behöver den nominella spänningen 13,2V för att fungera stabilt.

~ Life is short, have FUN! ~

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
9 september 2010
Det kan vara så att systemet inte orkar leverera tillräckligt med styrka just när du slår till tändningen, men låter ändå konstigt. Slå av så många prylar du kan, tex stereo osv och starta upp normalt.

Mina 75w som jag har i extraljusen flimmrar som sagt i några sekunder vid uppstart, troligtvis pga dåligt med kräm.

Sök