3707
Sök

Volvo 945 ltt trimad, rycker vid hjämn gas

22 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
min volvo rycker vid hjämn hastighet. har tästat mammas lmm gick bätre med den men inte bra nog. den rycker ju fortfarande, men inte när jag gasar på. kan det bli bätre om jag tar och köper en ny lmm och ficksar om den till 3 tum. är ju andra spridare på den och annan topp.

Montör
664 Inlägg
9 september 2010
Svårt att svara på med så lite information om motorn, både i tråden och på bilens sida.

Men ja, större LMM är alltid en plan om du kommit såpass långt i med trimmandet som portad topp osv.

Annars är det ju en bra plan att börja med att göra en storservice och kolla så att alla tänddelar och bränslesystemet är OK.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

22 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
är en b230fk motor med portad topp och andra ventiler. sitter annan snura på den och spridare. annan pump back. vi bytte både kam rem och alla hjulen och stälde in allt, bytte tändelarna + tändstift. bygde en ny lmm och bytte spridare. inget resultat alls, kanche litte men inte överdrivet. MEN det siter ju en motor tempraturs givare på bil xxx. det kom jag på efter en vecka så blir till att byta den och hoppas på det bästa. annars får man börja mäta kabblar antar jag, kolla chip mm. några förslag

Tvivlare
2 266 Inlägg
10 september 2010
kollat felkoder? alltid steg 1.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

347 Inlägg
22 september 2010
Jag har en polare som hade strul med ac:n i sin bil vilket resulterade i ojämn gång.

347 Inlägg
22 september 2010
Jag har en polare som hade strul med ac:n i sin bil vilket resulterade i ojämn gång.

22 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
hittat felet. svänghjulet satt fel

347 Inlägg
28 september 2010
åh fan. Hur har hade det hamnat fel? hahaha

Sök