3726
Sök

Invandrare och BMW, Varför?

1 302 Inlägg
30 september 2010
Det är kanske för att de inte litar på så många andra bilar då deras gemenskapskrets troligen kör BMW eller Mercedes så får de ju bara höra en massa bra om de bilarna då blir det lätt att man skaffar en sådan.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
30 september 2010
Förstår inte riktigt varför man nämner Mercedes i detta sammanhanget. Var ju ett bra tag sedan MB var stort i de kretsarna, nu är det ju Audi A4 och BMW som gäller. Som flera nämnt så verkar ju även S80 vara populärt.

Varför? Det kan man väl bara spekulera i. Själv skulle jag gissa på att det är före detta statusmärken som nu finns att hitta snorbilligt. En beggad BMW går att hitta billigt. Ett M-emblem går att hitta ännu billigare. Plötsligt har man "värsta bilen". wink

Jag är dock inte den som klagar. Ju färre Volvos man ser i trafik desto bättre.

Livet är för kort för att äga Volvo.

735 Inlägg
30 september 2010
När jag sålde min Volvo S60 AWD kom det en pizzabagare med familj++(Jo han var faktiskt pizzabagare, inget skällsord) och kollade på bilen. Eftersom man är så full av fördomar så kunde jag inte hålla mig och frågade varför dom tittade på en Volvo och inte BMW/Merca. Tydligen var det förknippat med precis lika mycket framgång att äga Volvo som en BMW. Iaf i deras krets. Bodde senare även granne med nysvenskar som också jobbade högt upp i pizzabranchen. Den familjen körde V50. Ligger kanske nått i det då men i såfall kan det inte handla om att imponera på svennebanan:

Fick en gång en spydig kommentar av en bekant till släkten i stil med "att vissa minsann har råd att köra runt i BMW". Körde 7 år gammal 330Ci som jag köpt för 150 000:-. Kom senare fram att han själv körde runt i en V70 nyinköpt för 300 000! Well... På tal om fördomar

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
30 september 2010
Tobee: Glöm inte att han säkert köpte sin V70 på avbetalning!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

German Engineering
9 083 Inlägg
30 september 2010
Thunderbird88 skrev:

De flesta köper väl bilar på avbetalning?

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Aldrig nöjd
804 Inlägg
30 september 2010
Thunderbird88 skrev:

Köper han den på avbetalning har han ju fortfarande råd med den. Hört talas om kreditupplysning?

Livet är för kort för att äga Volvo.

735 Inlägg
30 september 2010
Thunderbird88 skrev:

Säkerligen, det populära är väl att att maxlåna sina fastigheter nu för tiden. Sen glömmer man att amortera och efter 4 år har man en bil som är värd hälften samtidigt som man inte ökat på sina amorteringar i takt med värdeminskningen... Mindre bra kanske. SVENNEBANAN!!!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
30 september 2010
1. Köper pizzeria
2. Säljer pizzor
3. Köper BMW

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
30 september 2010
CarpeDiem skrev:
Thunderbird88 skrev:

De flesta köper väl bilar på avbetalning?

Mvh

Jag tycker det är bättre att man får ihop alla sina pengar innan man köper en bil!
Fast det verkar som jag är ensam tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

711 Inlägg
30 september 2010
Niklasw skrev:
Bäemwää dä err statos, brå bill!!  big_smile

Lissna på brurshan!

Sök