3642
Sök

Invandrare och BMW, Varför?

Japanese Engineering
690 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Jag är själv född här men har massor av släktingar från Iran.

Alla äger ju nästan bmw har många kompisar som har bmw, I filmer från mellanöstern har de nästan alltid bmw så fort jag frågar en kusin vilken bil som är deras favorit får jag snabbt svaret BMW M3 eller BMW M5, De äldre invandrarna som min farsa tex drömmer om Mercedes och BMW (slutade med att han köpte en MB), Har frågat lite kompisar och släktingar alla svarar att BMW är snabba och Lyxiga Mercedes säger de är lyxig och dyr oavsett modell. Ser man någon med mercedes eller bmw oavsett modell säger de aboo kolla BMWn/Mercan jag säger det är fan en 7 serie 1990 täckt av rost då svarar de det är BMW vem bryr sig!

Jag har aldrig gillat BMW så mycket, Har alltid gillat japanskt och Volvo.

Varför tror ni att det är så?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 september 2010
Väl etablerade och väldigt lyckade reklamkampanjer? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Smålänning
7 887 Inlägg
29 september 2010
Bra fråga. Hade en sommarjobbare på jobbet, som kom från thailand. Han va också tokig i BMW tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 570 Inlägg
29 september 2010
Det är väl högre status med de märkena än andra internationellt sett. De kommer till ett nytt land med ibland sämre förutsättningar, utanförskap, svårt att få ett schysst jobb, de bor i en tråkig betongförort osv osv. Att ha en cool bil är kanske en genväg att känna sig bättre till mods och överbrygga de andra tillkortakommandena. Allt handlar om status i samhället och bilen är ju långt ifrån att bara vara ett transportmedel. Självklart har man inte råd att kvittera ut en sprillans ny BMW så då får man nöja sig med en gammal. I många fall tror jag det mer handlar om märkets statusvärde än att man gillar bilmodellen i sig.

Jag träffade en del invandrare på mitt förra jobb. Alla hade BMW och en äldre gubbe hade köpt en helt ny MB som han fick betala rätt mycket för varje månad men han tyckte tydligen det var värt det.
Senast redigerat av M103 (29 september 2010)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
29 september 2010
Gissningsvis ligger det någon form av status i att ratta BMW.

Personligen kan jag väl se en stereotypisk, sönderstylad, halvskabbig E36 eller E46 som körs av den typiska skogsturken men utöver detta förknippar jag inte BMW särskilt mycket med kosovocontainer.

I övrigt verkar även Audi och Volvo S80 vara ett minst lika hett alternativ som E36 bland kulturberikarna.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Osponsrad
1 631 Inlägg
29 september 2010
IceEyes skrev:
Gissningsvis ligger det någon form av status i att ratta BMW.

Personligen kan jag väl se en stereotypisk, sönderstylad, halvskabbig E36 eller E46 som körs av den typiska skogsturken men utöver detta förknippar jag inte BMW särskilt mycket med kosovocontainer.

I övrigt verkar även Audi och Volvo S80 vara ett minst lika hett alternativ som E36 bland kulturberikarna.

Jag håller med dig, kollar man sen upp vem som äger en bmw så är det en person, kollar man sen bilen bakom så är det samma person det med. Här i byn har vi en kille som står på ungefär 12-15 bilar vad jag hittat iallafall. Nej det är bättre att köpa en bil för egna pengar och inte dina,mina, våra skattepengar.

Jag är inte främlingsfientlig men det är fakta.
Senast redigerat av BudgetDunkaren (29 september 2010)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

huh?
10 427 Inlägg
29 september 2010
BMW och tex Mercedes är väl de mest kända bilmärkena, eller bland de starkaste varumärkena
och det är väl värt något i sammanhanget.

3 259 Inlägg
29 september 2010
Fet BMW, grov guldkedja runt halsen, kostym, glansig frisyr... Sen om personen i fråga har råd att äta eller skita spelar ju ingen roll.. Bara folk tror att det finns pengar... Vissa tycker sånt är jätteviktigt! Som sagt image...

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 september 2010
Kanske pga att med BMW i EU länder är det lätt att hitta reservdelar till alla olika modeller.
I asiatiska länder, om man har en BMW då är man rik.cool
Om man tar M3 eller M5, både är trevliga leksaker mellan händerna, vem skulle inte vilja har en sådan.smile
För 15 år sen, gick jag från olika bilmärke till BMW och idag kan jag säga att det är BMW som gäller, för mig är det inte en status fråga men bara ett märke som jag gillar.wink
Jag tycker om när det rör sig på vägarna, speciellt med V12 och som man säger: man åker Mercedes men man kör BMW big_smile
Senast redigerat av alain (29 september 2010)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
29 september 2010
Varför köpa en Rolex när du har klocka på mobilen liksom?
Bara för att stila.

Alla vet att Rolex är king-of-the hill angående klockor, Och BMW/MB har ju sitt rykte om att vara lyxiga och sportiga på samma gång.

Men jaa, tveksam till det ja...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Trucker
2 710 Inlägg
29 september 2010
Håller med många andra inlägg här.. Vissa har tom knappt råd med hyran, men ändå äger dom BMW 530/540. Det är en statusgrej helt enkelt, som cirkulerar bland alldeles för många invandrare, oavsett vart man kommer ifrån. Själv är jag kurd och är grovt förälskad i Volvo o Saab (som ni ser, förutom mitt namn:P ). Tyckte om BMW i tidig ålder för att dom är bakhjulsdrivna/fyrhjulsdrivna.

Sen känner jag faktiskt inga invandrare som har en dyr bil som är köpt på skattepengar. Arbetslöshet kan ingen rå för i dagens läge, bil behövs oavsett men då prioterar man. Kanske inte går med en BMW utan en Audi istället? Eller Passat? Listan kan bli lång..

Men det FINNS både invandrare och svenskar som härjar runt med våra skattepengar wink Men det är samhällets fel..! Jag skattar gärna för att få leva i ett så fridfullt samhälle som möjligt, där även mina barn o barnbarn kan få det jag fick. Inte där folk knivhuggs mitt på ljusa dagen. Som sagt var, samhället..

Ursäkta mitt offtopic

Mvh

Fart missbrukare

1 570 Inlägg
29 september 2010
LeafBox skrev:

Varför ha en dyr mobiltelefon när du kan ha brevduvor?

BTW så kostar väl inte gamla BMW och MB speciellt mycket pengar? Inte dyrare än andra gamla bilar.
Senast redigerat av M103 (29 september 2010)

Trucker
2 710 Inlägg
29 september 2010
M103 skrev:
LeafBox skrev:

BTW så kostar väl inte gamla BMW och MB speciellt mycket pengar? Inte dyrare än andra gamla bilar.

HAHA!

Btw så har faktiskt jag en ganska dyr klocka. Den fick jag dock av min flickvän big_smile

Alltid lika kul när folk uttrycker sig fördomsfullt. Då stinker det okunskap..

Fart missbrukare

273 Inlägg
29 september 2010
Varför bry sig, låt folk köpa vad de vill, huvudsaken är att man själv vet vad man har och inte big_smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
29 september 2010
M103 skrev:
LeafBox skrev:

men detdär funkade väll inte riktigt likadant... En telefon är ju jättemkt effektivare än en brevduva. Men en rolex är ju inge effektivare än ngn annan klocka?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Japanese Engineering
690 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
Håller med många andra inlägg här.. Vissa har tom knappt råd med hyran, men ändå äger dom BMW 530/540. Det är en statusgrej helt enkelt, som cirkulerar bland alldeles för många invandrare, oavsett vart man kommer ifrån. Själv är jag kurd och är grovt förälskad i Volvo o Saab (som ni ser, förutom mitt namn:P ). Tyckte om BMW i tidig ålder för att dom är bakhjulsdrivna/fyrhjulsdrivna.

Sen känner jag faktiskt inga invandrare som har en dyr bil som är köpt på skattepengar. Arbetslöshet kan ingen rå för i dagens läge, bil behövs oavsett men då prioterar man. Kanske inte går med en BMW utan en Audi istället? Eller Passat? Listan kan bli lång..

Men det FINNS både invandrare och svenskar som härjar runt med våra skattepengar wink Men det är samhällets fel..! Jag skattar gärna för att få leva i ett så fridfullt samhälle som möjligt, där även mina barn o barnbarn kan få det jag fick. Inte där folk knivhuggs mitt på ljusa dagen. Som sagt var, samhället..

Ursäkta mitt offtopic

Mvh

Vill inte att detta ska bli en tråd om skattepengar.

Men det är väl så att det är status men jag känner fan status när jag kör runt i en skyline eller en snygg 850 T5R det är smaken också.

Of topic : Var i kurdistan kommer du ifrån? smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

huh?
10 427 Inlägg
29 september 2010
Jobbade med en lirare (kurd från Irak) som sa "M3" i varje mening så fort det var bilsnack,
ungefär som att M3 var ett eget bilmärke. Han köpte en M3 E46 sen och tyckte mig höra att
han klagade på att den inte gick att köra för att det spann hela tiden (var på vintern). cool

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
30 september 2010
Men vad händer egentligen när man kör ifrån någon "invandrare" med en värsting BMW?
T.ex, Cobran skulle kunna dra väldigt många BMW's på gatan (Och många BMW's skulle kunna dra Cobran självklart).

Tänkte på ursäkterna.
Vissa personer blir väl redigt sura?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
30 september 2010
Bäemwää dä err statos, brå bill!!  big_smile

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

75 Inlägg
30 september 2010
De är väll nån status sak som många sagt tidigare, jag kör iaf BMW för tycker det är en grymt skön bil att köra!! smile

Sök