3440
Sök

Tjänstebil: Golf Variant 1.6 TDI vs BMW 320d Touring

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Farsan ska få tjänstebil. Tänkte fråga folket här vad ni tycker om dessa två bilar, för och nackdelar! Vilken bil hade ni valt som tjänstebil? En Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Bluemotion eller en BMW 320d Touring EfficientDynamics.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

1 422 Inlägg
2 oktober 2010
Hur mycket har han att röra sig med? Man vill ju gärna ha lite utrustning i bilen också. Men 320d är en mycket roligare bil med mer kraft om man gillar att trycka lite på gasen men den är ändå riktigt snål och kvalitétskänslan är ju riktigt bra i bilen också tycker iaf jag. Det är den jag skulle valt av den fina avvägningen av effekt/förbrukning, bra vägkänsla och ser enligt mig bättre ut också. Men det är ju även det en smaksak.

Bmw är ju en dyrare bil men det är också lite mer bil.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
cheffer skrev:
Hur mycket har han att röra sig med? Man vill ju gärna ha lite utrustning i bilen också. Men 320d är en mycket roligare bil med mer kraft om man gillar att trycka lite på gasen men den är ändå riktigt snål och kvalitétskänslan är ju riktigt bra i bilen också tycker iaf jag. Det är den jag skulle valt av den fina avvägningen av effekt/förbrukning, bra vägkänsla och ser enligt mig bättre ut också. Men det är ju även det en smaksak.

Bmw är ju en dyrare bil men det är också lite mer bil.

Vad jag vet så får han bara välja till dragkok eller automatlåda...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

28 Inlägg
2 oktober 2010
skulle valt bmwn utan minsta tvekan, klart finare och bättre bil.

956 Inlägg
2 oktober 2010
skulle nog själv valt bmw:n. känns som det är en bättre bil än golfen.

eldus veldus

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
2 oktober 2010
Utan å tveka hade ja valt bmw:n, ser egentligen bara fördelar med den... Mer å köra med å en helt annan klass på dom. BMW är ju mer en premium bil,  audi a4 hade varit en mer rättvis konkurrent istället för golfen...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Sök