2400
Sök

Hur lossa strålkastare fram saab 95 kombi 06a?

1 866 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Hur lossar jag hela strålkastaren fram på min saab 95 kombi 2006a?
Behöver ha loss den eftersom ena strålkastaren lyser lite svagare än den andra pga smuts/sot på insidan.
Har lossat på alla skruvar jag kan se, en ovanpå och reflexen/plasten på sidan av strålkastaren e också av. Nu e strålkastaren 90% lös men det känns som att den sitter fast på ett ställe till.... var??? Säg inte att jag måste ta av hela fronten......
Senast redigerat av RichiB (11 oktober 2010)

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
11 oktober 2010
Jag har för mig att man måste ta bort stötfångaren på den modellen. Dom tidigare 02-05 behövde man inte göra det på men på 06- tror jag man var tvungen då det sitter skruvar på strålkastarens undersida.

Lycka till :-)

/Stefan

1 866 Inlägg
11 oktober 2010
Trådstartare
Stefan Elg skrev:
Jag har för mig att man måste ta bort stötfångaren på den modellen. Dom tidigare 02-05 behövde man inte göra det på men på 06- tror jag man var tvungen då det sitter skruvar på strålkastarens undersida.

Lycka till :-)

/Stefan

Shit e det så jävligt.... helt sjukt hur man kan konstruera något så idiotiskt....
Finns det ingen möjlighet att ta sig in om man tar bort innerskärmen i hjulhuset?

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
11 oktober 2010
Tyvärr inte , det sitter en skruv in mot grillen har jag för mig. De e lite bökigt men inte så extremt jobbigt. tar väl 30min att få av fronten.

1 866 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Stefan Elg skrev:
Tyvärr inte , det sitter en skruv in mot grillen har jag för mig. De e lite bökigt men inte så extremt jobbigt. tar väl 30min att få av fronten.

jasså...
har börjat o pilla med det nu....
har hittat en skruv som jag kom åt underifrån, den satt på den sidan mot skärmen på strålkastaren... Så nu har jag lossat 2 skruvar, en uppe o en på sidan... Finns det fler för jag kan fortfarande inte få loss den!
Har även försökt lossa fronten, nu rör den sig om man rycker i den men den vill inte åka av.... hur sitter den fast? var sitter skruvarna?

1 866 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
ger upp...... har spenderat halva dagen på en satans lampa..... omöjligt o fixa.....går inte äns o få tillbaka xenon lampan så den sitter fast..... får hänga halvt löst, skiter i det nu....
ska aldrig mer meka med en ny bil!!!!!!!!

4 Inlägg
12 oktober 2010
det är synd om dig. är klar för dagen. hihihi

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
12 oktober 2010
RichiB skrev:
ger upp...... har spenderat halva dagen på en satans lampa..... omöjligt o fixa.....går inte äns o få tillbaka xenon lampan så den sitter fast..... får hänga halvt löst, skiter i det nu....
ska aldrig mer meka med en ny bil!!!!!!!!

Ajdå stackars dig ;-) ,  Kom ut i veckan så ska jag hjälpa dig. :-)

Ring mig på 0435-30001 så bestämmer vi en tid när jag kan hjälpa dig!

/Stefan
Senast redigerat av Stefan Elg (12 oktober 2010)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 oktober 2010
Så j-la svårt e det ju inte, fyra clips och skruvar på ovansidan av grillen (ytan som ligger under framkanten på huven).

Lossa innerskärmarna.

Sen är det bara någon plasthake undertill som håller stötisen....

Efter det så sitter lyktorna med tre skruvar, en uppe och två undertill.

Inte så svårt ju wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 866 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
jag provar en gång till själv :-) Går det inte så kommer jag till dig stefan så får du visa mig hehe :-)

1 866 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Så äntligen lyckades jag hehe!
De där  hakarna någon nämnde var ju mini mini hakar, därför jag missade dem första gången hehe....
Nu i efterhand kan jag ju säga att det var egentligen jätte lätt! Nästa gång tar det säkert bara 10-15min att lossa front o lampor.

STORT TACK ÄNNU EN GÅNG TILL ALLA SOM HJÄLP MIG MED TIPS O RÅD :-)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 oktober 2010
Sa ju att det var lätt som en plätt wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök