3775
Sök

10mm spacers för SLK´n?

597 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Tjena, har införskaffat mig ett par tyson fälgar som är lite för breda och behöver flyttas ut 5-10mm
för att de skall kunna gå fritt, det första jag tänkte på var att skaffa mig universal spacers iom att det inte handlar om några större mått som fälgen behöver skjutas ut. 

Min fråga är då om universala spacers är ett stort nej nej, eller om det faktist funkar med dessa just när det gäller så "små" förskjutningar. Bra att veta är att spacers skall endast sitta fram.

MVH

43 Inlägg
15 oktober 2010
Vad är det för dimension på fälgarna? Akta så dom inte tar i skärmkanterna. Sen får du garanterat problem att besiktiga bilen med dom men du har kanske andra hjul o slänga på då?

Risken med humor är att folk tror man skämtar.

597 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
rob88 skrev:
Vad är det för dimension på fälgarna? Akta så dom inte tar i skärmkanterna. Sen får du garanterat problem att besiktiga bilen med dom men du har kanske andra hjul o slänga på då?

De tar inte i skärmkanterna utan det är en mutter på länkarmen? som nästan ligger an så  det är den jag försöker undvika

54 Inlägg
16 oktober 2010
Köp spacers med rätt bultcirkel bara wink

mvh

597 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Gick inte så bra med fälgarna big_smile tog i skärmarna vid större guppar så jag hade två alt
1. Ha dem på och köra långsamt i fortsättningen lr 2. sälja dessa o köpa nya valde det senare alternativet big_smile

Sök