4295
Sök

3 mutant 10 hur stor volym på lådan?

70 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Tjena

Har 3 mutant 10 liggandes i en hemma byggd låda, men dom låter sjukt skumt då min bror "patrik_andersson" här på garaget byggde lådan så den precis fick plats under hatthyllan i bagaget. Jag undrar hur stor volym lådan ska ha, och hur man mäter volymen. Jag har ingen erfarenhet alls inom det området med att bygga baslådor. Just nu har jag 2 st gas 12;or men den ena är spräng och inga pengar att köpa nya 12:P. Så tänkte försöka här ifall där finns någon som har tips eller råd hur man kan göra:)?

Hade varit jätte snällt

Dieselpower!
534 Inlägg
22 oktober 2010
Utan någon information om basarna är det helt omöjligt o räkna ut en bra låda till dom.

70 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Dom ligger på runt 300 watt stycket

Dieselpower!
534 Inlägg
22 oktober 2010
TT-Avant skrev:
984L blir nog bra...roll

Typ nåsånt wink

Dieselpower!
534 Inlägg
22 oktober 2010
Nä men, gissar på att det är MT1007 basar.

En låda på 83L Netto.
3st 3" portar på 15cm smile

70 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
hehe, mjo något sådant får det ju bli, ska ju in i en sedan så man får försöka bygga det så lätt som möjligt:P, Nu ska man bara räkna ut hur man ska bygga lådan;D Man tackar för svaren=)!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 oktober 2010
Släng upp bild på basarna om du inte vet vad dom heter så blir det enklare att hjälpa dig med lämplig lådvolym. smile Att dom tål 300W hjälper nämligen inte ett dugg.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

70 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Jag hade gärna gjort det men fattar inte hur man gör med att lägga upp bilder:rolleyes:

70 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Här har ni en ganska dålig bild, men bästa jag kunde hitta, jag ska bara använda basarna som är till kanterna den i mitten ska jag nog göra en annan låda till:)

http://data.fuskbugg.se/dipdip/DSC00935.JPG

...!!!???
257 Inlägg
26 oktober 2010
Volvo_744gl skrev:
Här har ni en ganska dålig bild, men bästa jag kunde hitta, jag ska bara använda basarna som är till kanterna den i mitten ska jag nog göra en annan låda till:)

http://data.fuskbugg.se/dipdip/DSC00935.JPG

Behövs nog en bättre bild än så, allt vi ser nu är ju en kondensator med dålig volt samt ett äckligt ormbo av kablar roll

70 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
haha, mjo använder ej kondisen än, och ska nog ta en bild imorgon när jag ändå ska ner & hämta upp lådan och köra iväg och se ifall man kan kapa den lita

4 074 Inlägg
27 oktober 2010
Utan bild eller info om basarna kan nån omöjligt hjälpa dig.
Lådvolymen räknar du ut genom att ta höjd*bredd*djup..
Tex 440*300*600 = 79.2 liter

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

70 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
http://www.thebassbin.com/images/products/thumbs/MT-10TB.jpg

Hittade en bild på hur den baslådan dom satt i såg ut, min bror behöllt den lådan:Proll

Vad jag förstog på google så hette dom "Mutant MT10TB"

...!!!???
257 Inlägg
27 oktober 2010
Volvo_744gl skrev:
Hittade en bild på hur den baslådan dom satt i såg ut, min bror behöllt den lådan:Proll

Vad jag förstog på google så hette dom "Mutant MT10TB"

Då de basarna satt i en färdigbyggd låda kan du nog få riktigt stora problem att hitta några parametrar till dem. Mitt tips är att du tar en titt på lådan som din bror Citat: "behöllt", och sen utgår från den angående hur du ska bygga. Eller ännu bättre, ta lådan och använd den till dina basar.

Problem solved.

505 Inlägg
27 oktober 2010
Först så undrar jag,  om lådan hade 2 basar, hur kommer det sig då att du har 3 ?

För det andra, 10" brukar väl i regel vilja ha 30-40L portad  eller 15-25 sluten (riktlinje bara, om det inte finns några uppgifter.

Jag vet att jag har läst dess riktlinjer på en seriös ljudsida och det fanns även för resterande storlekar.
Dock har jag precis finkammat hela google och jag kan tyvärr inte hitta hemsidan där jag läste det.
Så därför är jag inte heller helt säker, men i vilket fall som helst är det ju inga basar som kommer spela av taket.  Så det är väl att göra bästa av situationen.  Jag hade faktiskt behållt nuvarande lådan..

Är det något du ska  lägga pengar på så är det slutsteget som driver allt, för det kan du iallafall alltid ha nytta av !

Sök