3903
Sök

Volvo 850-92. Något konstigt med kylarsystemet! Vad kan det vara?

496 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Hej!

Gjorde en tråd men verkar som om ingen förstod, så nu gör jag ett nytt försök. Det är  allts så att när jag startar min 850 och ska köra iväg i ettans växel eller om jag står still ocg gasar till, så bubblar det på något konstigt vis i värmepaketet. Låter precis som det är luft eller något, eller att vattnet inte vill cirkulera förrens man gasar? Försvinner lite vatten men vet inte vart. Har ej trycktestat systemet. Har någon varit med om detta och vad var felet?

Hade varit skönt om någon hade något bra förslag.

MVH Billy

1 513 Inlägg
8 november 2010
värme paketet som e kass ev men sätt bilen på tryck vanligt att kylaren läcker i gavlarna så e den tätt där så känn på mattorna inne i bilen..

496 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
evo_krolle skrev:
värme paketet som e kass ev men sätt bilen på tryck vanligt att kylaren läcker i gavlarna så e den tätt där så känn på mattorna inne i bilen..

Har bytt både kylare och värmepaket. men har fösökt kolla lite idag. Såg att den undre kylar slangen var lite fuktig, så hade av den och bytte även slangklämman då den var rostig. så får hoppas på att det var det som var felet.

Plåtslagarn
194 Inlägg
8 november 2010
Billy__bob skrev:
evo_krolle skrev:

Har bytt både kylare och värmepaket. men har fösökt kolla lite idag. Såg att den undre kylar slangen var lite fuktig, så hade av den och bytte även slangklämman då den var rostig. så får hoppas på att det var det som var felet.

kan ha varit det som du beskrev för jag hade inte fått min helt tät och då lät det som den kokade ungefär men jag bytte slang och lämma och gick som en klocka efter det smile hoppas det är samma fel på din bil som det var på min så är det lätt fixat smile

496 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
virrebooi skrev:
Billy__bob skrev:
evo_krolle skrev:

kan ha varit det som du beskrev för jag hade inte fått min helt tät och då lät det som den kokade ungefär men jag bytte slang och lämma och gick som en klocka efter det smile hoppas det är samma fel på din bil som det var på min så är det lätt fixat smile

Ja det hoppas jag med, nästintill omöjligt att hitta en lite pysläcka. Hoppas på att det bara var den dåliga slangklämman, där är ju trots allt rätt högt tryck vid den nedre kylarslangen skulle jag gissa. Lite tradigt om de läcker nu när det är vintertid och det skulle bli för lite glykol. Men märker nog det inom någon dag.

Plåtslagarn
194 Inlägg
8 november 2010
aa men som sagt min bil ryckte lite också eftersom han inte fick rätta trycket som han skulle ha men det är kanske från bil till bil också men hoppas på det bästa

Sök