Jag skulle börja med att fara och köpa en B234 om man vill ha en 16V motor eller en B230FT med oljekylningen av kolvarna om man vill ha en 8V. Köp ramlagersats och sotningssats och nya kolvringar. Eventuellt hona om det är stora vändskador i cylinderloppen, väldigt viktigt om man inte ska slå sönder cyinderväggarna. Detta bör gå lös på runt låt säga 5000:- om man gör allt arbete själv.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Lättare svänghjul och remskiva samt balansering av vevaxeln är ju att föredra.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Sedan skulle jag köpa ett grenrör från exempelvis:cool:
http://www.timosmotor.com/produkter/category/1/grenrörDom gör även specialjobb så om du ringer och berättar vad du ska använda bilen till, hur mycket HK och i vilken vinkel motorn ska vara i så bygger dem ett grenrör åt dig.
Sedan skulle jag nog välja att köra med 48mm om det finns men som personerna säger innan så spelar det inte någon större roll om man kör med 48mm eller 45mm i ditt fall.
Om du väljer 16V så borde detta räcka med orginalkammarna i om man tunar in grenröret och gasarna rätt. Nakdelen med 16V org. kammarna är att de är rätt så tråkiga så man bör nog lägga ut pengar på några nya men testa först med org. kam. och se vart du hamnar.
Om du väljer en 8V så kan det vara i snävaste laget att inte göra något åt toppen också. Skulle nog försök få tag på en K-kam och matchporta mot de gasarna du har valt.
Byt motor mellan bilarna istället. Att byta olika delar mellan motorerna brukar bara bli en massa fel vilket brukar sluta i att något går sönder.
![sad](img/smilies/sad.png)
Hoppas detta hjälpe litegrann:D
Lyckatill!