3304
Sök

BMW 535 under vintern samband med salt ? rostar de mycket ?

UNDERGROUND
649 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
#1
hejsan ! har en fråga ang min bmw 535 smile skall eventuelt ställ av den men funderar ändå att köra med den till vintern. så undrar ! ni som vet ! rostar just en sådan här bil mycket på vintern

mvh simon ?


Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 november 2010
#2
Rost i bagageluckan är ett problem som drabbar många E39or men frågan är om det har börjat rosta här o där eller inte än... Ju äldre bil desto mer omtyckt av rost.


UNDERGROUND
649 Inlägg
8 november 2010
Trådstartare
#3
Grabber skrev:
Rost i bagageluckan är ett problem som drabbar många E39or men frågan är om det har börjat rosta här o där eller inte än... Ju äldre bil desto mer omtyckt av rost.

en 98a


1 798 Inlägg
8 november 2010
#4
de beror väl på hur rädd du är om den visst tvättar du den ofta så är väl risken minimal men något blir de alltid som man inte kommer åt.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

878 Inlägg
8 november 2010
#5
Det är nog mest under bilen som tar mesta skada, även inne i hjulhuset då räknar jag med framskärmarna etc... Bara att tvätta bilen med jämna mellan rum så blir det bra:)
Här jag bor så grusar som oftast.

All The best
MVH
Jonas .L

UNDERGROUND
649 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
#7
Glansen skrev:
skall du inte ha garaget nu ? yikes

'
jodå big_smile


4 586 Inlägg
10 november 2010
#8
Garage och salt är en väldigt dålig kombination

Bilar som ska användas på vintern ska stå ute till 100%
Senast redigerat av jocke_gronberg (10 november 2010)


UNDERGROUND
649 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
#9
jocke_gronberg skrev:
Garage och salt är en väldigt dålig kombination

varför de då?


4 586 Inlägg
10 november 2010
#10
Moonfury skrev:
jocke_gronberg skrev:
Garage och salt är en väldigt dålig kombination

varför de då?

Ifall det är -2 grader ute och du kör in bilen i garaget. Då när temperaturen blir över 0 så blir saltet  flytande och äter sig in i små stenskott samt andra oskyddade ställen på bilen.
Senast redigerat av jocke_gronberg (10 november 2010)


Smålänning
7 887 Inlägg
10 november 2010
#11
jocke_gronberg skrev:
Moonfury skrev:
jocke_gronberg skrev:
Garage och salt är en väldigt dålig kombination

varför de då?

Ifall det är -2 grader ute och du kör in bilen i garaget. Då när temperaturen blir över 0 så blir saltet  flytande och äter sig in i små stenskott samt andra oskyddade ställen på bilen.

Precis.

Hela linan ut eller ställ den. Minusgrader hela tiden är det bästa.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

4 586 Inlägg
10 november 2010
#12
twin_cam skrev:
jocke_gronberg skrev:
Moonfury skrev:

varför de då?

Ifall det är -2 grader ute och du kör in bilen i garaget. Då när temperaturen blir över 0 så blir saltet  flytande och äter sig in i små stenskott samt andra oskyddade ställen på bilen.

Precis.

Hela linan ut eller ställ den. Minusgrader hela tiden är det bästa.

även tvätta bilen med högtryckstvätt när det är nära nollan ska man låta bli. gjorde det misstagen på en bil. har aldrig sett en bil rosta så mycket på en vinter


242 Inlägg
22 november 2010
#13
jocke_gronberg skrev:
twin_cam skrev:
jocke_gronberg skrev:

Ifall det är -2 grader ute och du kör in bilen i garaget. Då när temperaturen blir över 0 så blir saltet  flytande och äter sig in i små stenskott samt andra oskyddade ställen på bilen.

Precis.

Hela linan ut eller ställ den. Minusgrader hela tiden är det bästa.

även tvätta bilen med högtryckstvätt när det är nära nollan ska man låta bli. gjorde det misstagen på en bil. har aldrig sett en bil rosta så mycket på en vinter

Utveckla om varför det skulle vara ovettigt att köra högtryck. Skulle min 06a utan minsta problem i lacken bli sopor om jag skvätter av den 1ggr/veckan hela vintern? Står utomhus och kommer förbli så om jag inte får tag på garage att montera ner den i.


Sök