70-80 hästar för billigare peng men lite mer jobb.
och sämmre spool och övervägande risk att blocket spricker... allt har för och nackdelar
på tex b230ft har du inte spec stor skillnad i spool mellan 19t vs tb58. hellre lite toppeffekt/vrid än max effekt runt 2000rpm å de tokspinner hela tiden.
du har ju farligare cylindertryck med 19t med tanke på att den laddar något tidigare..
18T ger inge större skillnad när trycket kommer, 2-300 rpm kanske. SKa du upp så pass i storlek så att trycket inte kommer förrens 3500 så lär du upp väldigt mycket i storlek på aggregat.
Det är ju inte bara turbon som behöver bytas utan kanske koppling, kamaxlar, spridare, bränslepump etc. Nu vet jag inte på rak arm var gränsen går för en 2.4t men jag gissar att blocket ger sig först (tyvärr)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-