30 november 2010
Trådstartare
Tjena, var ute och körde min passat i söndags och märkte att ett stort rökmoln pressades ur alla mellanrum som fanns. Det var så att jag glömt fylla på glykol i kylarn så vatten tempen stog på 120. Jag öppnade kylvattenbehållaren och lät den lätta på trycket och kyla ner sig lite... fyllde senare på vatten, åkte till närmaste mack och köpte Glykol (Rödsprit) och enda sen dess så har motorn och alla dom mekaniska delarna i motorutrymmet betett sig konstigt. Den knackar lite mer än vanligt, det är ett ljud som man skulle kunna förklara som att det är något i motorn utrymmet/motorn som måste arbeta hårdare än förut, kopplingen slirar och nu ikväll så när jag körde ifrån jobbet så dog styrservon så den är tungstyrd nu också. Har en kompis som ringde mig som hört vad som hänt och han har sagt att det finn en risk att blvit en spricka i toppen och undrar om nu detta är vanliga symptom för en topplocksspricka. Och vad jag ska göra för att motvärka detta och om det inte är fösent såklart!
There's only one ways and that's forward... sideways! (4x4)