1 december 2010
Trådstartare
Tjena.
Har blivit nå riktigt skumt ljud nu.
Började för någon vecka sedan med att när man gasade på rätt mycket så skorrade det från framvagnen. gissade då på att det kanske var en drivknut som var dålig.
Sen en dag när jag backade, stannade & skulle lägga i växeln så kom nästa ljud pang sådär från 0 till 100 på ett ögonblick, sen dånade det i hela kupèn riktigt mycket oxå, Var till audi och dom testade att provköra lite & även farsan gjorde det och dom var helt 100 på att avgassystemet låg emot karossen.
Har kollat allt med det sitter som berg och ligger inte emot någonstans.
Men nu sen en vecka ungefär är det ett extra ljud som tillkommit, svårt att förklara men det låter som om något som ska snurra sitter löst, det dånar & skramlar fast inte konstant utan det kan gå allt från en till 10 sekunder imellan ljuden och det skramlande ljudet kommer helt i otakt, så det verkar inte vara något som åker med hela tiden för då skulle det väll skramla med jämna mellanrum eller hur jag ska säga?
Hissade upp bilen fram och lyssnade och det kommer från neredelen av motorn/växellådan. TROR jag låter som att det kommer därifrån.
Låter även när man står på tomgång eller om man frikopplar i fart, så det kan ju inte vara nå med drivningen?
Vet inte vad som snurrar/rörsig när bilen står stilla på tomgång?
Någon som kan hjälpa mig med att finna felet? eller någon som haft nå liknande?
Är riktigt jobbigt och vet inte om man vågar köra så mycket med bilen eftersom det blir värre och värre med tiden. vill inte veta vad som händer härnäst.
Bilen går ju som den ska när man gasar på och så men ibland när man släpper upp kopplingen när man växlat så dunkar det till lite typ, mest på 1:an till 2:an.
Vad kan detta vara? så jäkla svårt att beskriva ljuden men jag hoppas någon kanske kan veta något som kan vara till hjälp?