3845
Sök

740 glt 16ventilare 89a

141 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
#1
Nu e de så att bilen går illa på tomgång pendlar mellan 300 och 600 varv håller man gasen jämt på 1000 så går den blöddrigt men den e inte svår startad eller går dåligt på lansväg.

kör man på 2 på 1400 varv så hoppar den som en kannin, bilen e lite slöare än någon annan 16 ventilare ja har haft någon som har nån aning?? den drar kanske aningen mycke soppa typ 1,2-1,4.

tändstiften e relativt nya luftfilter olje filter och olja e bytt tänd kablar va som nya


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 december 2010
#2
felkoder?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

141 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
#3
2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång
1-4-4 Lastsignal


de betyder?


11 Inlägg
2 december 2010
#4
Ganska ofta man hör det felet på 16v tycker jag... Börja med att kolla luftmassemätaren.


141 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
#5
redan kollat och den tvär dör hmm


141 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
#6
ska kanske också tillägga att den e ombyggd från automat tilll manuell


58 Inlägg
2 december 2010
#7
Det är ju trots allt en glt från Volvo, vilket innebär istorsätt bara problem från min sida!


Wolle skrev:
den drar kanske aningen mycke soppa typ 1,2-1,4.

Är det blandad körning då när den drar så mycket ?



// FlipparN


141 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
#8
japp blandad ( lugn ) körning


58 Inlägg
2 december 2010
#9
Wolle skrev:
japp blandad ( lugn ) körning

Tycker f*n då att den iaf inte borde dra mer än 1L/mil


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 december 2010
#10
läckor i avgassystemet? spruckna vakumslangar? läckage i insugspackning? kan vara möjliga orsaker. tempgivaren kan också vara en felkälla.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

141 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
#11
tjuv luft har ja letat efter med start gas överallt,
avgas läkfritt
tempgivare vet ja inte hur man ska testa?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
2 december 2010
#12
tempgivaren får du ohmmäta med multimeter, kan inte exakta värdena i huvet dock, där får någon annan fylla i.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

11 Inlägg
2 december 2010
#13
Wolle skrev:
redan kollat och den tvär dör hmm

Om du rycker ur kabeln ja, men prova med en som du vet fungerar... Se till att nr slutar på 016 bara...


1 436 Inlägg
3 december 2010
#14
NITROUS skrev:
tempgivaren får du ohmmäta med multimeter, kan inte exakta värdena i huvet dock, där får någon annan fylla i.

Kan du/någon snälla kolla upp det? Tror min bil fettar på även när den är varm så tänkte mäta upp så mycket som möjligt innan jag börjar köpa delar till en skrotbil...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

10 287 Inlägg
3 december 2010
#15
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna

    * Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök