Det är så att jag har skaffat nya och bredare däck. De jag hade innan var 215/45 och nu har jag 225/45. Det är så att jag har skaffat twinpipes och tyckte att däcken var ganska nära ljuddämparna..har ju en på vardea sida.. Men för att vara på den säkra sidan, kan man inte skaffa några slags distanser så att däcken+fälg kommer en bit ut?
Om det skulle ta i så finns det alltid spacers (distanser ) till hjulen.. Jag har två 15mm liggandes till din bultcirkel, finns i alla möjliga bredder att köpa.. Tror dock inte det ska behövas väl? Det är inte lagligt heller.
Om det skulle ta i så finns det alltid spacers (distanser ) till hjulen.. Jag har två 15mm liggandes till din bultcirkel, finns i alla möjliga bredder att köpa.. Tror dock inte det ska behövas väl? Det är inte lagligt heller.
Men alltså hur mycket syns det då om man har spacers på? Alltså om polisen skulle se det. 15 mm låter inte så mycket, men det kanske syns ändå? Finns det nackdelar med att ha spacers på? Om det nu är så att jag skulle behöva det, var kan man få tag på det och pris? Du hade sa du ? (och vad finns det för storliekar att välja på?)
Behöver du inte så breda spacers så finns det universal i typ 5mm o kostar inte många kronor, Finns 10 mm universal också men e inte säkert bultarna räcker till då. Behöver du bredare samt med bättre passform så blir de genast dyrare. Kolla http://www.manton.se/ de kanske har vad du behöver
Men alltså hur mycket syns det då om man har spacers på? Alltså om polisen skulle se det. 15 mm låter inte så mycket, men det kanske syns ändå? Finns det nackdelar med att ha spacers på? Om det nu är så att jag skulle behöva det, var kan man få tag på det och pris? Du hade sa du ? (och vad finns det för storliekar att välja på?)
Syns inte så väl. 15mm är ganska mycket egentligen, finns från 3mm som sagt. Man behöver förlängda hjulbultar också (har det också liggandes)
Hjullagren ska slitas mer tydligen, men jag har inte märkt av något än iaf.
Syns inte så väl. 15mm är ganska mycket egentligen, finns från 3mm som sagt. Man behöver förlängda hjulbultar också (har det också liggandes)
Okay..då ska jag kolla det fall de slår i först...Behöver däck först på fälgarna..Du har inga däck liggandes med ? hehe
Stämmer bra det, större påfrestningar på hjullagren. (Momentet ökar eftersom avståndet mellan hjul och lager blir längre, moment= kraft*avstånd ifall nån vill ha en förklaring )
Jag har ingen erfarenhet av spacers, men tror knappast att det borde vara några problem om de inte är alltför tjocka. Men som sagt är de olagliga på väg och kan vålla problem vid besiktning.