kristoffersson skrev:
Frippe_L skrev:
kristoffersson skrev:
Jag vet att jag har för lite med ström nu.. men jag har haft jobb till och från och då får man välja lite vart man ska lägga pengarna
Ska även uppgradera kablarna fram i bilen till 50mm2. så det är ju en början..
Men jag frågar som sagt för att jag inte vet. vissa säger man ska ha dyra YT eller RB.. andra säger helt annat..
Man blir lätt förvirrad ibland
Tudor HighTech funkar bra dem med till normala användare och onormala som Extrakim :-) , jag själv kommer använda Banner Running Bull i nästa tävlingsbil, tre 95ah bak och ett 70ah fram och effekten kommer nog hamna runt 6kw totalt, men jag spelar inte så högt när ja kör precis, hade klarat mig med org batteri då, utan det är mest vid tävlingar det kommer höjas upp en stund.
Aha okej, tack för bra svar!
Jag gillar att lyssna på hög musik när jag kör. dock så kommer det nog bli jobbigt efter uppdateringen då det kommer bli både högre och mer bas ( när det är klart ).
Men man kan alltså blanda ah fram och bak då?
mitt kommer ju inte landa över 3kw rms iallafall ..
med org batteri och 800w lirar jag 144,5dB vid 42hz med musik så jag menade "högre än det" behöver jag inte spela när jag kör, det räcker mer än väl för hörselskador.
Jag får inte plats med 95ah fram så ja kör med 70ah där, se kavlis svar för mer ingående svar.
Senast redigerat av Frippe_L (16 december 2010)
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1