Ursäkta en dum fråga men kan man verkligen besiktiga en sån bil på 800 kg (ombyggt fordon i guess) med en turbofemma?
Finns ju en 163hk (120kW) 2 liters turbofemma även om det är ett jäkla jobb att få ner en sån. Sen kan man komma runt det där OM bilen bedöms som konstruktionsmässigt sund av sfro.
Inte direkt. Men det är jävligt lätt o råka skruva lite på pysventilen. Med taskigt resultat som följer.
Som sagt. Tydligen ingen skillnad på åkbart och hållbart.
Är man dum nog att börja pilla på pysventil (och installera en sån början) så spelar det ingen roll vad du har för sprut - det kan gå illa oavsett. Och att få en sån motor TS vill bygga att hålla med standardsprut är inga som helst bekymmer, det är bevisat sen länge.
Men med dom grejerna han tydligen ska stoppa i så är det bättre med sprut om han vill ha mera effekt. Du kan inte göra så mkt mer med ett chip. Du sitter liksom fast sen.
Men med dom grejerna han tydligen ska stoppa i så är det bättre med sprut om han vill ha mera effekt. Du kan inte göra så mkt mer med ett chip. Du sitter liksom fast sen.
Men med dom grejerna han tydligen ska stoppa i så är det bättre med sprut om han vill ha mera effekt. Du kan inte göra så mkt mer med ett chip. Du sitter liksom fast sen.
Orginalsprutet är väl ändå mappningsbart?
Visst är det så.
Men frågan är hur pass lätt det är jämfört med något av eftermarknads spruten som finns.
Men visst, allt går. Eftermarknadssprut verkar vara lite tabu.
Men med dom grejerna han tydligen ska stoppa i så är det bättre med sprut om han vill ha mera effekt. Du kan inte göra så mkt mer med ett chip. Du sitter liksom fast sen.
Orginalsprutet är väl ändå mappningsbart?
Visst är det så.
Men frågan är hur pass lätt det är jämfört med något av eftermarknads spruten som finns.
Men visst, allt går. Eftermarknadssprut verkar vara lite tabu.
Det finns ju faktiskt flera företag som mappar originalsystemet utan problem så ett eftermarkandssprut känns ju bara onödigt till den effekten
det är en jäkla skillnad mot tex det som satt på min supra original, inga som har några bra verktyg för att mappa om original så då var bytet ett lätt val, + att jag ville lära mig mer om olika sprut
Modifierad topp Större spridare 450 eller 630 H-profil stakar MSD "japan grenrör" Original kammar Original kolvar Mappning 3.5 - 4" DP 76mm luftmassemätare IC optimerad till resten T19 turbo (kanske !) Ang. sprutet har jag inte bestämt mig ännu..... + ALLT genomgånget och balanserat .......
Tack för alla tips o råd ....Jag återkommer när motorn är färdigbyggd. Kan ta ett tag ! ......Att hoppa från V8:åttor till sånä här små motorer.....hmmm ! Viss skillnad .....
Hittade en spricka i Volvo blocket !!!!! Helt plötsligt har jag en Nissan SR20DET på 370hkr istället !!!! Hmmmm ! Så kan det gå ! Men provade motorn i bilen den satt i innan jag köpte den......Fan va den gick !!!! Undra hur den kommer att gå i 800kg Ford Anglia
Hittade en spricka i Volvo blocket !!!!! Helt plötsligt har jag en Nissan SR20DET på 370hkr istället !!!! Hmmmm ! Så kan det gå ! Men provade motorn i bilen den satt i innan jag köpte den......Fan va den gick !!!! Undra hur den kommer att gå i 800kg Ford Anglia
Hahaha tror det kan gå bra hårt... Ska du bygga om motorn också eller? vad är det för Spec på den?