2878
Sök

Bilannonser med texten "Fullutrustad" borde förbjudas

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 december 2010
Trådstartare
henne_svenne skrev:
tsdi skrev:
Japp E60'n har projektorlins till xenon! Kanske är xenon konverterad smile

henne_svenne: Hehe jag är inte ägare till Garaget! smile

Hahaha schyste bild wink

Nehe tänkte bara att det stod att du delar garaget. org med familjen.

Jaha jag förstår! Menar mera själva min sida! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

508 Inlägg
17 december 2010
Valet är väl enkelt att skippa alla anonnser med där det står fullutrustad.

Det som är intressant skriver man så som vad det är har för utrustning och då skriver man precis vad den har exempel fönsterhissar , elspeglar och så vidare så kan man själv dra slutsatsen för då vet man om något saknas.

Ta min Saab 9-5 Griffin den är fullutrustad skulle många säga men det stämmer inte då det fanns ett tillval och det var Taklucka och det har jag inte och hur kul är det att läsa att bilen är fullutrustad men saknar taklucka då får man ju inte reda på vad bilen har .

Och en annan sak man missar om man skriver fullutrustad är ju om exempel en årmodell 99:a är fullutrustad och så tittar man på en 00:a också som är fullutrustad men 99:an så saknas vissa saker då 00 vart det mer utrustning i , då måste man ju ha koll på vilka år dom sätter i mer utrustning i .

Jag köper inte en bil som det står fullutrustad helt enkelt utan tittar på listan vad den har för det säger mer än en fullutrustad bil.

oo=00=oo
374 Inlägg
17 december 2010
Det verkar som att navigation/färddator samt fina stolar är det annonsörerna tycker göra sina bilar "fullutrustade".
Sen om det är lilla eller stora navin/färddatorn, eller sportstolar kontra komfort är ju en annan femma.

Men det viktigaste som de missar är ju att bilarna kan sakna både dragkrok samt manuell låda och ändå kalla automobilerna "fullutrustade". Detta är mycket allvarligt enligt mig smile

Nää, får jag taklucka, dragkrok, manuell låda samt sjärtvärme så är jag nöjd smile Sedan börjar utrustningen bara tynga ner bilen wink

Freude am fahren!

1 327 Inlägg
17 december 2010
Finns knappast många bilar som är fullutrustade med all utrustning som fanns att få från fabriken.

Eftersom att automatlåda är extrautrustning på många bilar så blir ju alltså alla bilar med manuell låda inte fullutrustade.

Att tex, kalla en bil utan dragkrok och motorvärmare fullutrustad finns det säkert många som gör trots att det är den viktigaste utrustningen på en bil.

3 259 Inlägg
17 december 2010
Likadant när det gäller blocketannonser och Passat, folk skriver "Highline"(fullutrustad) när den helt uppenbart saknar det som är specifikt för highline... Jäkla nötter!
Men nåt som jag personligen stör mig på mer är när folk skriver fel årsmodeller! Vi tar Passat som exempel, det kom ju ny kaross på den 01 som heter "3BG" (01-05).. , men likt förbannad är det nåt pucko som ska lura nån stackare att deras "3B" kaross (97-00) är en 01 eller 02..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

854 Inlägg
17 december 2010
Aero T16 skrev:
Att tex, kalla en bil utan dragkrok och motorvärmare fullutrustad finns det säkert många som gör trots att det är den viktigaste utrustningen på en bil.

Tycker du ja...

Mitt nyförvärv, den violetta M3:an, skulle enligt uppgift vara fullutrustad. Jag vet fortfarande inte om den är det (håller på att ta reda på) men att mycket finns i är helt klart. Tvivlar dock på att allt som fanns sitter i min. Alltid någon liten sak som missades. Ang BMW, borde inte en individual vara dom enda som går att "maxa"?

Tyngaste 2.0
256 Inlägg
18 december 2010
Grejen är att bilen är fullutr. Men nav och sportstolar brukar inte vara med i en "fullutr" bil ofta så är det en tillval som man kan köpa till bilen så korrekt sätt kan en bil vara "fullutr" även om den inte har nav ect. Beroende på bil modell och märke.

138 Inlägg
18 december 2010
På tal om att säga något som inte stämmer när det gäller bilar.

Köpte en seat cupra gti års 99 i somras och han som annonsera ut bilen hade skrivit på annonsen att den hade 200 hk lol

Jag sket ju i det för att jag visste att det aldrig skulle vara så om han inte hade bytt motor på den vilket inte var fallet.

Jag ifråga satte honom iaf och jag frågade hur han hade lyckats få ut 50 hk till på en sugmotor men fick inge bra svar, han var iaf övertygad om att den hade 200 hk och inte 150 hk.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 december 2010
va de inte en sån här tråd uppe för max en månad sen ?

5 198 Inlägg
18 december 2010
Aero T16 skrev:
Finns knappast många bilar som är fullutrustade med all utrustning som fanns att få från fabriken.

Eftersom att automatlåda är extrautrustning på många bilar så blir ju alltså alla bilar med manuell låda inte fullutrustade.

Skulle tro att det knappt finns nån bil som är 100% fullutrustad..alltid fattas det nåt

Sök