3951
Sök

Volvo 940 med Abs Bromsfel eller Broms servo

Gammal bild
111 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Har en volvo 940 1993 med Abs

Fick problem då man körde bilen att bromspedalen känndes onormal trodde de var luft i systemet men bromservon läckte luft då man tröck på bromspedalen och efter jag hade bytt broms okena fram och slangarna + bromsröret så gick pedalen i botten spelade inte nån roll hur mycket man luftade bromsarna

köpte en bromservo + huvudbromscylindern begagnat på skroten, men det är samma problem nu, bytt som sagt broms okena båda sidorna fram + slangarna och bromsröret vä fram.

Har samma problem nu även fast jag har bytt bromsservon och huvudbromscylindern att det pyser vid bromsservon, kan de vara nån läcka i systemet eller denna bromservo också trasig ?

Är tacksam för alla svar smile

Gott Nytt år

17 Inlägg
4 januari 2011
har nu samma problem med min 745a  har du kommit fram till något ?

248 Inlägg
6 januari 2011
Enda som borde kunna läcka är ju slangen från insuget eller vid gummipackningen på bromsservon eller plast skarven mellan servo och slang testa att byta det med tongue annars är nog den nya servon oxå trasig sad

Gammal bild
111 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
fredde, har inte kommit fram till nå ännu förutom att huvudbromscylindern har börjar läcka nu, ska prova byta ut slangen. hade ju varit tråkigt om den också är trasig ;/

det behöver ju inte vara mycket som läcker så det ska gå luft in i systemet smile

Sök