3753
Sök

Wastegate klocka, Ford Sierra Cosworth -92.

25 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
#1
Tjena tog bort min wastegate klocka här om dagen och såg att det stod 1.1 bar på den, tänkte höra med er hur mycket man kan gå över 1.1 och fortfarande ha stabilt ladd? Om man kan gå upp till 1.3 typ? Och är det någon som vet om det är original klocka på en sierra cosworth då jag har steg 1 chip i men blev rekommenderad att byta den till ett steg större än original men vet ju inte om jag har det eller inte.  Gäller som sagt en sierra cosworth 4x4. Mvh


*Fixade en bättre rubrik
mvh jonTe/moderator


371 Inlägg
17 januari 2011
#2
Det som begränsar är slaglängden på wastegatestången. Blir det för lite så kommer laddtrycket att skena.
Om du tar och trycksätter klockan så kommer du se hur mycket stången rör sig.
OBS. Tänk på att inte blåsa på för mycket så du inte har sönder membranet i wastegaten.


243 Inlägg
18 januari 2011
#3
Är den mekaniskstyrd eller elektronisk? smile

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

25 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#5
-31 klockan är ju den man har till 330kit?  Kan inte någon snäll människa kolla vad det står på den klockan som har 330kit? :-)


371 Inlägg
18 januari 2011
#6
Det är inte så noga vad du har för klocka med tanke på att du kan justera den till det laddtryck du vill ha. Jag skulle köra en 34.
Har du kvar amalventilen eller kör du manuellt?


25 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#7
Jag har kvar amalventilen. Om du menar prylen som sitter på ic'n som det går en massa slangar till? smile hur "kopplar" man förbi den?


371 Inlägg
18 januari 2011
#8
Du kan ju höja laddet i genom att borra upp förträngningen du har i ena luftanslutningen du har i amalventilen. eller också så tar du och kopplar slangen från kompressorhuset direkt till wastegaten och tar bort amalventilen med plastslangar och gömmer bort elkabeln.
När du har kopplat bort den så kommer du bara grundladdtryck, så då får du höja det i genom att korta stången eller pysa bort lite luft till wasten.

Eller så tar du en sväng till Lindesberg nån dag så hjälper jag dig.


371 Inlägg
18 januari 2011
#9
TetraPak skrev:
Jag har kvar amalventilen. Om du menar prylen som sitter på ic'n som det går en massa slangar till? smile hur "kopplar" man förbi den?

Det är plastdosan med 3st luftanslutningar och en 2polig elkonakt på icn. Ja.


25 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#10
Okej låter ju inte så svårt :-) är inte på haj på turbo grejor än, kommer nog till linde till vår kanten när jag plockat fram bilen ur garaget :-)



Sök