25 januari 2011
Trådstartare
Köpte en 855 GLT i fredags och kollade oljan innan jag köpte bilen och allt såg bra ut.
Sen när jag skulle kolla oljan ännu en gång idag så såg jag att på oljestickan fans det små små klumpar av gulaktig smörja på stickan.
Öppnade locket till topplocket och kollde in bland kammarna men kunde där inte så någon gul smörja.
Jag vet att denna gula smörja som kan bli av oljan kan förekomma på bilar på vintertid för har sett det för dock ej på någon av mina egna bilar.
Då kommer frågan, är detta farligt att köra med? tror ej det finns så jättemycket av denna gula smörja i motorn men ändå.?
Vad är det för något? hur kommer det dit? skulle jag våga mig på en gissning så kan det väl kanske bero på att man inte bytt olja på länge i bilen?
Ska köpa ny olja och byta denna imorogn men finns det något sett ifall det finns en del av den gula smörjan nere i sumpen att få ut denna? eller borde det försvinna när man lägger i ny olja?
Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld