4190
Sök

Hur mycket tål en koppling från 940 ltt?

42 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej

Jag har ett dubbelmassesvänghjul med original lamell och original Sachs Luk/AS tryckplatta.
Det har suttit i en 940 LTT -95a.
Någon som vet hur mycket dessa sakerna tål ?

SKANK Performence
272 Inlägg
27 januari 2011
#2
har det tyvärr inte i huvudet men skaffar du en Sach 712 tryckplatta ska det tåla 550nm vad jag mins:P
kan ha fel men du kommer långt på det:)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

Tvivlare
2 266 Inlägg
27 januari 2011
#3
Skit i DM o kör enkelmassesvänghjul istället smile Men kör du med DM så är de som ramb0 säger, 550nm med förstärkt platta.

För du hade väl inte tänkt sätta i en begagnad koppling?? Sen är det nog en bil med M90 de suttit i, så du tänker på de. Inte samma splines på axeln som m46/m47.
Senast redigerat av MantaRobin (27 januari 2011)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

42 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#4
ramb0 skrev:
har det tyvärr inte i huvudet men skaffar du en Sach 712 tryckplatta ska det tåla 550nm vad jag mins:P
kan ha fel men du kommer långt på det:)

okej tongue jo har sett såna för 3500kr typ smile

42 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#5
MantaRobin skrev:
Skit i DM o kör enkelmassesvänghjul istället smile Men kör du med DM så är de som ramb0 säger, 550nm med förstärkt platta.

För du hade väl inte tänkt sätta i en begagnad koppling?? Sen är det nog en bil med M90 de suttit i, så du tänker på de. Inte samma splines på axeln som m46/m47.

jag ska skaffa mej en m90 låda och tänkte ha dm men är sugen på en 6 puck lamell och en förstärkt tryckplatta och köra med.

Tvivlare
2 266 Inlägg
27 januari 2011
#6
SillmaN skrev:
MantaRobin skrev:
Skit i DM o kör enkelmassesvänghjul istället smile Men kör du med DM så är de som ramb0 säger, 550nm med förstärkt platta.

För du hade väl inte tänkt sätta i en begagnad koppling?? Sen är det nog en bil med M90 de suttit i, så du tänker på de. Inte samma splines på axeln som m46/m47.

jag ska skaffa mej en m90 låda och tänkte ha dm men är sugen på en 6 puck lamell och en förstärkt tryckplatta och köra med.

Då klarar den 550 nm smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

42 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#7
MantaRobin skrev:
SillmaN skrev:
MantaRobin skrev:
Skit i DM o kör enkelmassesvänghjul istället smile Men kör du med DM så är de som ramb0 säger, 550nm med förstärkt platta.

För du hade väl inte tänkt sätta i en begagnad koppling?? Sen är det nog en bil med M90 de suttit i, så du tänker på de. Inte samma splines på axeln som m46/m47.

jag ska skaffa mej en m90 låda och tänkte ha dm men är sugen på en 6 puck lamell och en förstärkt tryckplatta och köra med.

Då klarar den 550 nm smile

jo men ni tkr ja ska skita i lamell och tryckplatta och köpa nytt kraftigare ist ? smile men ändå ha kvar dubbelmasse och köra med ? smile

1 062 Inlägg
27 januari 2011
#8
man brukar säga att dom klarar 0.8 i ladd med oringal turbo, sen börjar dom att slira.... kan klara mera om kopplingen är väldigt bra.

SKANK Performence
272 Inlägg
27 januari 2011
#9
En del personer tycker man ska köra med enkelmassigt för att vid tillräckligt med efekt så får du tydligen benen kapad av skivan som exploderar och slungas mot dina benn......... Dom flästa säger att det är skitsnack och några att det är enkellmassigt som du får kapade ben av men ingen har ju någon erfarenhet av det verkar det som..... Ska du kasta på en bmw zx låda sen måste du däremot ha enkelmassigt.... Anars går inte skiten på.... Hade jag varit dig hade jag gjort det som kännde smidigast.....

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

42 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#10
okej
Ricky skrev:
man brukar säga att dom klarar 0.8 i ladd med oringal turbo, sen börjar dom att slira.... kan klara mera om kopplingen är väldigt bra.

okej men blir till att handla ny lamell o tryckplatta

42 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
#11
ramb0 skrev:
En del personer tycker man ska köra med enkelmassigt för att vid tillräckligt med efekt så får du tydligen benen kapad av skivan som exploderar och slungas mot dina benn......... Dom flästa säger att det är skitsnack och några att det är enkellmassigt som du får kapade ben av men ingen har ju någon erfarenhet av det verkar det som..... Ska du kasta på en bmw zx låda sen måste du däremot ha enkelmassigt.... Anars går inte skiten på.... Hade jag varit dig hade jag gjort det som kännde smidigast.....

jo det är ju så men har funderat ett bra tag nu och blir att hitta en m90 och köpa en 6 puck sinter och sachs 712 tryckplatta för då är de bara att smäcka dit och smidigast som jag tycker.

SKANK Performence
272 Inlägg
28 januari 2011
#12
Det kommer bli kanon:)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519


Sök