2476
Sök

Vad händer om ja åker fast med dessa?

191 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
undrar va som händer om polisen tar mig med dessa lysen på?

http://www.garage-13.com/180kit.jpg
http://www.garage-13.com/180sxlightconversiona.jpg

Böter? Ombesiktning?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

75 Inlägg
4 december 2006
Personligen så tror jag inte att polisen skulle lägga så stor vikt i det eller för den delen tänka på det... Men det e klart har dom en lite anledning att ta ngn så gör dom väl det=) Lysena såg bra ut för övr! MVH

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
4 december 2006
beror på om lyktorna du ska ha i är e-märkta samt har rätt vinklar.

873 Inlägg
4 december 2006
Wetterstrand skrev:
Personligen så tror jag inte att polisen skulle lägga så stor vikt i det eller för den delen tänka på det... Men det e klart har dom en lite anledning att ta ngn så gör dom väl det=) Lysena såg bra ut för övr! MVH

Om lysena är felvinklade/konstruerade så att de bländar snuten när du kommer kan du ge dig på att de inte blir glada.

Inte jag heller för den delen wink

Så det är nog bäst att kolla upp om de uppfyller funktionskraven och inte bara ser bra ut.

Don't get mad, get even.

32 Inlägg
11 december 2006
Tok balla!
Vart har du hittat?
Om insatserna är E märkta samt går att justera normalt så är det lungt!

bitter besserwisser
644 Inlägg
11 december 2006
ska man vara riktigt petig så skulle du åka på en ombes då du har ändrat lysenas utförande och därmed helbilsgodkännandet. men chansen är nog minimal om de inte bländar. dock är jag väldigt tveksam till att du kan rulla igenom en bes med dem. men som sagt besiktning är som lotteri: ibland händer det!

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

12 086 Inlägg
11 december 2006
Inte för att en S13 är helfordonsgodkänd men..
Om lysena lyser vettigt och rätt så lär inte snuten gnälla.. kanske bilprovningen blir tjuriga därimot. Är de E-märkta ska de inte va några problem på din bil.. Grejen är ju den att "E-märkningen" utgörs av en liten symbol inristat nåstans i lampan.. så säg att den är E-märkt om dom frågar=P

689 Inlägg
11 december 2006
Annars kan du alltid dra igång med "men om jag hade kört på någon med mina orginalstrålkastare så hade personen skadats mer än nu när inget sticker upp, nu åker dom ju upp på huven" tongue
Har funkat för polare när det varit tal om sånt, eller om vingen.. "dom åker inte över och landar bakom" tongue

Sök