3171
Sök

Startproblem Audi 90 -88

47 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
tja!
min audi har börjat jävlas nu sedan i december att den verkligen INTE vill starta. Ibland går den igång utan problem speciellt när den är vamkörd men tex idag är det bara -3 ute och jag har haft motorvärmare på i 3 timmar men den är helt stendöd :S

Batteriet är nästan fulladdat men bilen hostar som bara till när man vrider på nyckeln sedan får man gnugga slut på batteriet utan att något som helst händer. har ingen aning vad som kan va fel och har även haft en kompis som är rätt bra på bilar som kollat men han vet inte heller

Någon som känner igen problemet eller anar vad det kan vara? vill pröva på forum innan jag lämnar in den på någon verkstad för är bra viktigt att jag kan lita på att den går igång nu när man ska ta sig till jobb och sådant hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 februari 2011
Kallstarten om inte fungerar låter det som, ta lös kallstartsspridaren och kika om den ger ut bränsle vid startförsök.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

47 Inlägg
7 februari 2011
Trådstartare
tack, ringde nyss ett samtal där personen också undrade om kallstarten smile
ska försöka ta bilen till statoil sedan idag och se om dom kan tvär kolla då jag inte är så hajj på bilar

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 februari 2011
dArgonkiler skrev:
tack, ringde nyss ett samtal där personen också undrade om kallstarten smile
ska försöka ta bilen till statoil sedan idag och se om dom kan tvär kolla då jag inte är så hajj på bilar

Okay, har du tur är det bara givaren till denna som spökar. Annars är det väl inte helt ovanligt med kabelbrott. Att själva spridaren pajjar är mindre vanligt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök