10 februari 2011
Trådstartare
Jo, Börjar bli less på att köra bilf**. Växellådan beter sig som en Osynkad gammal traktor. I och med att det inte frikopplar som de ska.. Kopplingen är av hydraulisk modell. Köpte bilen med rel.dålig koppling som jag har planerat byta så småningom, (kan vara bra att veta kankse).
Såhär är det, var ute och drog lite, sedan helt plötsligt så gick det inte få in en växel, fick gasa upp motorn lite och synka grejerna för att om möjligen peta i en växel.
Senare efter lite lugnare körning började det ordna upp sig igen men blev aldrig riktigt bra.
Symtomen är att vid framförallt högre varv "hårdare körning" så har kopplingen en tendens att bli sämre och inte frikoppla redigt.
Var ute o kände lite på snön för en stund sen och efter lite körning så blev kopplingen kajko igen, Märker nu att från kopplingen brukar ta långt upp (dålig lamell) helt plötsligt börjar greppa redan minsta lilla man släpper på pedalen? Altså, det frikopplar inte riktigt som de ska.
För mig känns det som möjligen luft skulle kunna spöka, men samtidigt har jag ingen aning.
Stack som hastigast ner huvudet under huven o kikade på slavcylindern, som verkade ha ett ganska bra spel på sig, redan från det att man trycker ner pedalen någon centimeter, och fortsatt till pedalen går i botten.
Har någon en idé om vad det kan vara som spökar är den Varmt välkommen att höra av sig.
MVH