3737
Sök

Inkoppling av dimljus (diodslingor) VW Polo

40 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
tjena. Har köpt mig ett par diodslingor som ja ska använda som dimljus. Men hur ska det kopplas med kablar? vill ha en knapp inne i bilen så ja kan stänga av/på hur ja vill. Men dom ska ju användas ihop med parkeringsljus. men vet inte hur kablarna ska kopplas. tongue längesen ja gjorde sånt här nu. smile

Tacksam för svar. Mvh Parne

296 Inlägg
14 februari 2011
du drar en sladd från batteriet in till din brytare i kupen, sen drar du en sladd från brytaren genom torpeden förslagsvis till plus sladden på diodslingorna, (du måste koppla plus till plus eftersom dioder är likriktare) sen drar du en sladd från diodernas minus till chassit smile sen borde det vara klart! tongue

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

GBR = Galning bakom ratten
69 Inlägg
14 februari 2011
Hej Parne. Är du gullig idag? Jag har ingen aning, för elektronik är inte min grej, men hoppas någon annan kan hjälpa dig smile

Avundsjuka är att se någon annan lyckas med det du själv inte klarar.

426 Inlägg
14 februari 2011
2quick4u skrev:
du drar en sladd från batteriet in till din brytare i kupen, sen drar du en sladd från brytaren genom torpeden förslagsvis till plus sladden på diodslingorna, (du måste koppla plus till plus eftersom dioder är likriktare) sen drar du en sladd från diodernas minus till chassit smile sen borde det vara klart! tongue

Annars kan du ta + från ex. parkeringsljusen om du vill vara säker på att inte glömma dem på när du lämnar bilen.

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

296 Inlägg
14 februari 2011
eller från tändningslåset om du vill slippa dra lite sladd, tex den som går till radion eftersom den finns det bara strömming på när tändningen är på. smile

40 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Jokkelajnen skrev:
Hej Parne. Är du gullig idag? Jag har ingen aning, för elektronik är inte min grej, men hoppas någon annan kan hjälpa dig smile

Jag är alltid gullig smile jo ja har fått massa hjälp nu ju smile

40 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
tacksam för alla svar smile nu är helgen räddad. tackar smile

40 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
2quick4u skrev:

sladden från batteriet te brytaren. ska de va + eller minus? smile

296 Inlägg
14 februari 2011
plus smile

296 Inlägg
14 februari 2011
oj det glömde jag totalt wink du får tänka på att sladdarna som följer med till diodslingorna är jätte tunna och att du får dimentionera säkringen efter det smile

Sök