3225
Sök

Volvo 850, 0,5 i ladd lamda mätare lyser

NoFuckNoRide
474 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
hej! som rubriklyder.
läste ut lite felkoder fick följande

turbo regler ventil felaktig signal, hastighetsmätargivare felaktig signal, impulsgivare fel signal, styrdonsfel knackreglering, llm fel signal, adaptiv lamdareglering tomgång

raderade felkoder, lampan slocka bilen går okej,samma ladd
lampan börja lysa, vad kan felet vara, litar inte på chippet, tror det är ngt kina.

Tack i förhand // Viktor

Sug Performance Club

8 253 Inlägg
11 februari 2011
Om lampan tändes igen så får du ju kolla om koderna kom tillbaks. Och gör dem det så får man ju börja fundera på om det är chipet eller monteringen av chipet som är bekymret. För det är lite för många allvarliga fel som ska ha uppstått samtidigt annars. Helst skulle du ju ha provat med en annan styrbox eller originalchipet om du har möjlighet först och främst. Och går bilen bra och alla koder försvinner då så är det ju chip eller monteringen som är boven i dramat.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
kan lägga till att jag tycker den rycker lite mkt, och när jag gasar så går den inte ner i varv direkt efter jag släppt av

Sug Performance Club

94 Inlägg
16 februari 2011
Angående att den inte går ner i varvtal finns det några saker, tomgångsmotor, spjälhuset slitet, luftläcka, dom sista jag skrev har jag fel på min, bytte spjälhus o blev mycke bätre men inte helt okej, men vet att förgreningen som sitter ovanför spjälhuset som är svart läcker i sin o-ring.

Sen finns det säkert flera saker som kan spela in.

Måste man så måste man.

8 253 Inlägg
16 februari 2011
Viktor_med_R skrev:
kan lägga till att jag tycker den rycker lite mkt, och när jag gasar så går den inte ner i varv direkt efter jag släppt av

Att dem inte går neri varv direkt är ett inprogrammerat beteende så utan att gå in i styrboxen och ändra programmeringen är det svårt att bli av med det helt.

NoFuckNoRide
474 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Viktor_med_R skrev:

Att dem inte går neri varv direkt är ett inprogrammerat beteende så utan att gå in i styrboxen och ändra programmeringen är det svårt att bli av med det helt.

då säger vi att det ska vara så smile, letar efter en styrbox just nu som kan passa med smile

Sug Performance Club

Sök