Hej! Jag har en 740 som e mycket slö när man kör med den,den bara går upp till 2000 värv och den drar jävligt mycket bensin!!! vad tror ni att den kan vara? katten? uppskattar om ni hjälper mig /ED
Kolla lmm eller lambdasonden... Låter som de skulle vara lambdasonden hade samma fel på min 240... Bilen gick som skit och gick inte att varva och drog otroliga mängder soppa
Lyft kammens övre kåpa först. Gratis, skitlätt och mycket vanligt fel. Felkoder är inte min avdelning då jag bara har haft en eller 2 bilar med den funktionen av 18 möjliga
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Lyft kammens övre kåpa först. Gratis, skitlätt och mycket vanligt fel. Felkoder är inte min avdelning då jag bara har haft en eller 2 bilar med den funktionen av 18 möjliga
Som en parantes till detta så är det så vanligt för att man inte efterspänner kamremmen vilket man egentligen ska göra ca 1000 mil efter byte.
jag ska kolla upp kammremen idag . jag tror inte att den e lambdasonden eftersom den inte rycker och den e ingen lampa som lyser men ska kika på den oxå
den va stopp i avgasröret,tömmde katten och tog bort ljuddämparen... nu fungerar den som den ska men kan bilen få hög avgasvärde på besiktningen pga den? tack för alla tips
du har ju en 740 vad trodde du hehe nej men min nya är lika dan också en 89a med F motor dock har den blivit lite piggare efter att den nu börjar bli ursotad av min görning VS gubbens körning som hade den innan mig