3634
Sök

740 -87 går dölligt när den är kall

34 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
#1
har en 740 -87 som går som en hussa när den är kall, den hosta/hakar och svarar riktigt dåligt på gasen. men sen när den är varm går den utan anmärkning. så vad skulle kunna vara felet? smile


357 Inlägg
17 mars 2011
#2
Vilken motor?


34 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
#4
det är insprut så choke finns där ingen...


Under upplärning
368 Inlägg
18 mars 2011
#5
tänder han på alla cylindrarna hela tiden? Nästan 100 på att min 940 b230f inte gjorde de när han var kall tongue men de verka va ett fel ''som bara e så i början'' tongue Han kanske får lite för mycket soppa så klarar han inte av de när han e kall?
Senast redigerat av Dogge_93 (18 mars 2011)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

GREASEMONKEY
822 Inlägg
18 mars 2011
#6
B230E eller B230F ? det är ju mekaniskt respektive elektroniskt insprut.

Mvh S.Österdahl

34 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
#7
mekaniskt smile


34 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
#8
Dogge_93 skrev:
tänder han på alla cylindrarna hela tiden? Nästan 100 på att min 940 b230f inte gjorde de när han var kall tongue men de verka va ett fel ''som bara e så i början'' tongue Han kanske får lite för mycket soppa så klarar han inte av de när han e kall?

ja asså de kan jue va så att den får för mycke soppa och kväver sig själv tongue men den går på alla cylindrar big_smile


85 Inlägg
19 mars 2011
#9
Svaret är lätt. kallstartsventilen är paj om inte den är paj är det givaren som säger till när kallstarten ska hoppa igång. Kallstarten ska sitta på insprutarn. givaren ska sitta så att den känner av kylarvatnet. Det är så givaren funkar. Den känner av hur kall motorn är via kylarvattnet. Om den känner att motorn är kall så hoppar den igång och skickar impulser till kallstarten. Då sprutar kallstarten in lite extra dos soppa så att motorn ska gå bra. hade samma problem på min. lycka till smile


34 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#10
19alex91 skrev:
Svaret är lätt. kallstartsventilen är paj om inte den är paj är det givaren som säger till när kallstarten ska hoppa igång. Kallstarten ska sitta på insprutarn. givaren ska sitta så att den känner av kylarvatnet. Det är så givaren funkar. Den känner av hur kall motorn är via kylarvattnet. Om den känner att motorn är kall så hoppar den igång och skickar impulser till kallstarten. Då sprutar kallstarten in lite extra dos soppa så att motorn ska gå bra. hade samma problem på min. lycka till smile

kanon (Y)det tackar jag för big_smile ska göra ett försök wink


34 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
#11
19alex91 skrev:
Svaret är lätt. kallstartsventilen är paj om inte den är paj är det givaren som säger till när kallstarten ska hoppa igång. Kallstarten ska sitta på insprutarn. givaren ska sitta så att den känner av kylarvatnet. Det är så givaren funkar. Den känner av hur kall motorn är via kylarvattnet. Om den känner att motorn är kall så hoppar den igång och skickar impulser till kallstarten. Då sprutar kallstarten in lite extra dos soppa så att motorn ska gå bra. hade samma problem på min. lycka till smile

men var sitter givaren till kylaren? tongue


85 Inlägg
20 mars 2011
#12
kolla i haynes. om inte gå in till volvo och fråga dom brukar vara till god hand. dom visar järna med sina sprängskisser och förklarar big_smile vet ej riktigt var den sitter på volvo ,det va ju min audi ja hade problem med kallstarten på big_smile


34 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
#13
19alex91 skrev:
kolla i haynes. om inte gå in till volvo och fråga dom brukar vara till god hand. dom visar järna med sina sprängskisser och förklarar big_smile vet ej riktigt var den sitter på volvo ,det va ju min audi ja hade problem med kallstarten på big_smile

aha okej, jag får kolla upp det smile tack tongue



Sök