2802
Sök

Golf 3 Vr6 -93 airbags

243 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Hejsan , har 2st airbags i bilen som är en Golf3 Vr6 -93 , en sitter där handsfaket sitter vilket är irriterande då det är bra förvaringsutrymme! & en sitter i förarratten där jag ska montera en sportigare ratt. Vart kan man få hälp att montera bort dessa & är det något företag eller så som köper air bags då dem antagligen bara kommer ligga & skräpa annars.

Går det som mindre kunnig inom air bags att göra det själv med demontering eller medför det några risker då jag har för mig att dessa inehålla svartkrut som antänds vid aktivering & det kanske inte är det skönaste att få en stor ballong med kraft av en käftsmäll när man håller på & försöker få bort dem.

90 Inlägg
21 mars 2011
Ja du bör ju iaf koppla bort batteriet 1-2 timmar smile

Audi/Wv mek
148 Inlägg
26 mars 2011
kraft av en käftsmäll räcker inte långt, prova att få ett piano i huvudet!

En airbag kan vara väldigt känslig så om du tänker ge dig på att ta bort den själv (vilket inte rekommenderas!) så koppla bort batteriet, se till att du själv inte är laddad statiskt, (lägg handen på något jordat i metall tex en arbetsbänk eller en vattenledning) och se till att alltid lägga airbagenheten med den sidan som kudden kommer ut genom uppåt!

detta för att inte hela enheten ska förvandlas till en kanonkula om den skulle lösa ut.

det behövs inte mycket ström för att en airbag ska utlösa om man har otur!

Vad gäller försäljning så vet jag inte om någon köper dom men då det är klassat som sprängmedel så jag skulle inte tro det, kasserade airbags ska egentligen skickas till destruktion med speciella transporter!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

25 Inlägg
26 mars 2011
tagit bort airbag med batteri på med inga problem och vem säger du behöver sitta framför den?ta los batteri rekomnenderas dock

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 mars 2011
Får man plocka bort den på en bil med helfordonsgodkännande? Jobbigt om det inte går att besikta?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

888 Inlägg
26 mars 2011
Airbagen ingår inte i några kontroller på sbp så det är fritt fram att plocka bort.

Sök