3251
Sök

Få ner hästarna så däcken inte sladdar lika mycket ?

1 723 Inlägg
29 december 2006
#21
prova när det är helt torrt ute, sen kan du fundera på åtgärder.

AT Däck
501 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
#22
jo visst det kan jag med göra ... men som vi alla har märkt regnar det mkt på sommrarna med ...men den lättaste saken man kan göra är låta bli o gasa ...problem solve tongue tack för alla era svar

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

1 723 Inlägg
29 december 2006
#23
Aldin skrev:
jo visst det kan jag med göra ... men som vi alla har märkt regnar det mkt på sommrarna med ...men den lättaste saken man kan göra är låta bli o gasa ...problem solve tongue tack för alla era svar

men om du ska ha bästa möjliga förhållande för att få ner hästarna i backen så är det iaf torrt underlag som gäller. Och det är utifrån det förhållandet du får jobba på fästet. det mesta släpper när det är blött eller halt.

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
30 december 2006
#24
jag har exakt samma problem..min spinner oxå hejdlöst när det e halt..men den spinner även som satan på torrt underlag..så bättre däck är ett måste.har sj köpt r-däck nu, vilken skillnad kan jag lova

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

340 Inlägg
30 december 2006
#25
En kolfiberhuv löser inte grepproblemet i bakvagnen, det är viktigt med tyngd över framhjulen också, kolla stötdämparna så det finns ordentligt med fjädringsväg så dom inte bottnar, sen progressiva fjädrar är bra att ha, däcken är garanterat det viktigaste, alltid dom bästa däcken bak även om bilen är framhjulsdriven gäller annars slänger det lättare bak, bredden kan ha en viss betydelse men då får du öka kanske ett par tum men då är risken för vattenplaning högre, sen en fet vinge som leverar några hundra kilo i downforce är bra att ha också:)...hur är dina hjulvinklar bak? lite toe in på bakhjulen är nog att föredra samt nån grad negativ camber, kör du i stan enbart så är nog 0 grader att föredra, camber är vinkeln på hjulet, har du sänkt bilen mycket så blir cambervinkeln fel vilket resulterar i att däcken får mindre anläggningsyta mot marken..du ser på däcken om dom är mer slitna på insidan, slitage över hela däcket är mest ekonomiskt och troligtvis det säkraste sättet att ta sig fram.
det finns en hel del att göra men börja med däcken/hjulvinklar sen kolla allt det andra.
mvh T

30 december 2006
#26
MilleN skrev:
Bredden gör en del men köp bra däck istället. Toyo Proxes eller Dunlop sport t.ex. Eller några R-liknande däck som är lagliga för gata.


edit: Du vet att det är slutet av december va förresten wink Kallt som fan i asfalten alltså. Till sommaren ska du se att dina däck inte spinner i 90 knyck.

Inget att gämföra med Pirelli. Toyo är av billigare fabrikat...

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
30 december 2006
#27
En fungerande vinge, alls inte bara att köpa en från micro, då får du mer tryck över bakvagnen. Prova en orginal vingar först, vet att min är väldig lätt i röven utan vinge, blev bättre när jag lånade en riktig vinge av en garagegranne ( Kom från hans egen banbil)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

AT Däck
501 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
#28
ja jag har tagit av vingen jag har funderat på att köpa en redig vinge men vet inte redigt vikken jag ska ha ... har någon nått tips på en bra fungerande vinge som ser snygg ut

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

674 Inlägg
30 december 2006
#29
enda lösningen jag ser är att köpa en audi... hehe 
nedå men andra däck är väl ett alt. eller?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.


Sök