4411
Sök

MDS FR12W och MDS T5 steg

SPLFredrik Design
29 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Kör ett MDS T5 steg med dubbla FRR12" och kom upp i 143.8 db med enbart ett 60ah batteri men vill uppgradera mig lite till MDS FR12W dubbla 12". Skulle de räcka med ett T5 steg ännu men kanske komma upp i några enstaka db till?

Gladen Audio
2 388 Inlägg
21 april 2011
Steget och basarna bör räcka till mer än så, det är mer lådan det handlar om. samt att strömmen till steget är bra, kanske skulle uppgradera batteribanken eller så först innan du byter basar?

Jag spelar nu över 145dB med musik i min NG900 med ett 800w mutant-steg, men lådan till mina små 8" basar ser ju lite rolig ut och tar upp en del plats men högt spelar det. Jag har dock tre Banner Running Bull 95aH i baljan bak.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

SPLFredrik Design
29 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
jaha okej ja nu har jag bara ett Banner 60 ah men ska sätta i ett Tudor 95 ah där bak. köpte en Mutant 5-farads kondensator och där blev stor skillnad redan där plus jag bytade kolet i generatorn. så får hoppas de räcker med ett batteri till. de är till en Saab 900i så platsen är minimal tyvärr för stor låda. men isåfall ska man väl ha större port också? kör den vanliga MDS lådan just nu som är utan vägg i mitten:)

4 074 Inlägg
22 april 2011
LivingTheLoud skrev:
jaha okej ja nu har jag bara ett Banner 60 ah men ska sätta i ett Tudor 95 ah där bak. köpte en Mutant 5-farads kondensator och där blev stor skillnad redan där plus jag bytade kolet i generatorn. så får hoppas de räcker med ett batteri till. de är till en Saab 900i så platsen är minimal tyvärr för stor låda. men isåfall ska man väl ha större port också? kör den vanliga MDS lådan just nu som är utan vägg i mitten:)

Den där mätaren du mätt med kan man inte lita på tyvärr...
Kan skilja 2-5db om man mäter med Termlab!
Det finns ju riktigt gott om plats i dom gamla saabarna,hur stor låda har du??
Hur grova kablar har du draget bak till skuffen?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

SPLFredrik Design
29 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
okej ja de är många som säger att dom inte riktigt är att lita på. Lådan är den vanliga från msn utan mittenvägg. Vet inte riktigt hur stor den är tyvärr. jag kör 50 mm2 bak till en mutant 5-farads kondensator sen också 50mm2 till steget:)

Sök