Aerodynamik skrev:
Rätt mycket faktafel du fått här. T3/T4 fläns är det INTE på originalturbo och grenrör, det är t25 fläns. Alltså passar t25 och t28!
För att montera en t28 måste du vrida på kompressorhuset och lagerdelen, lite krångligt om det är en gammal turbo men inga större problem om man brukar lagom mängd våld.
Sen måste du ha en adapter till inloppet och helst nya slangar och packningar!
Måste även fixa en adapter för wastegaten, finns inget uttag på kompressorhuset på t28an som på t25an.
Här är det du behöver, förutom packningarna. Det finns på Nissan och en begagnad turbo finns på nogs.se/forum eller sxoc.com/forum :p
http://www.airtune.se/product_info.php? … apter.htmlhttp://www.airtune.se/product_info.php? … -2-5-.htmlhttp://www.airtune.se/product_info.php? … x-S13.htmlWastegateklockan till t28an har ett grundtryck på typ 0.5bar så det är ingen fara att köra så om du inte trimmat något! Men ska du höja laddet
måste du skaffa ett anpassat chip, ny bränslepump osv.
Den här listan är rätt bra att utgå ifrån och alla "stegen" är väl beprövade. Men lägg till koppling, bromsar, oljekylare osv..
Steg1: ~220hp
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi boost pressure
Uprated fuel pump
Super unleaded fuel (>97 RON)
Steg2: ~270hp
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi(1bar) boost pressure
Uprated intercooler
T28 turbo from an S14 200SX
Super unleaded fuel (>97 RON)
Uprated fuel pump
Steg3: ~290bhp
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 17psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 hybrid turbo / Gt28r / Gt28rs / T28
Uprated fuel pump
444cc injectors from a GTiR (SR20DET engine) or Skyline (RB26DETT engine)
Z32 AFM
Super unleaded fuel (>97 RON)
Original kolvar och stakar håller för mer än 300hk, känner folk som kör med 380hk på originalmotor! Gäller bara att se till att allt är i fräscht skick, lagren går inte sönder av sig själv