Hmmm, skit, nja, som orginalmaskin kan jag hålla med. Men av dom så kallade rödblockarna så har den den stabilaste bottendelen om man vill bygga för mycket effekt. Men då har man kastat balansaxlarna för länge sedan.
Mvh Göran
badblack skrev:
det var inte en klåpare som körde 745an... men den har od jag har 5 vxl o lite trimm enligt mig så är volvos b230a,e,f världens absolut bästa motorer b234 som 16 valven så fint heter är bara ren skit...
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Hmmm, skit, nja, som orginalmaskin kan jag hålla med. Men av dom så kallade rödblockarna så har den den stabilaste bottendelen om man vill bygga för mycket effekt. Men då har man kastat balansaxlarna för länge sedan.
Mvh Göran
badblack skrev:
det var inte en klåpare som körde 745an... men den har od jag har 5 vxl o lite trimm enligt mig så är volvos b230a,e,f världens absolut bästa motorer b234 som 16 valven så fint heter är bara ren skit...
Är du säker på det Göran? Jag kanske har hört fel men jag fick veta det på volvo klubben när jag letade en 740. Som sagt jag kan ha fel, men jag har än så länge inte tittat under huven på en enda 740 Glt med 8v.
Hur som helst är det en kass bil jämfört med 240. (Min åsikt)
Jag har själv ägt tre Volvo 740GLT, en 16V , två 8V.
/Göran
BoraV6 skrev:
Är du säker på det Göran? Jag kanske har hört fel men jag fick veta det på volvo klubben när jag letade en 740. Som sagt jag kan ha fel, men jag har än så länge inte tittat under huven på en enda 740 Glt med 8v.
Hur som helst är det en kass bil jämfört med 240. (Min åsikt)
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
16 valven e väl inte så trötter? visst e väl inget fart viddunder men en 220-230 hk e ju inga som hälst problem plocka i dom iaf.. åh ingen bil blir roligare en va man gör dom så..
Tjena, det där med att höja tändningen med ett "specialtrick" vad menar du med det? hur gör man? /Björn
Sharky skrev:
159Hkr. OK, då är det en 1988b GLT 16V.
Dom chippar man inte. Man klipper remmen till balansaxlarna, höjer tändningen tre grader med ett specialtrick och byter till elfläkt så vart den helt plötsligt betydligt piggare.
/Göran
ninja_escort skrev:
den har 159 hk original ? =S asså jag trodde att det där gl T:et stod för turbo haha =S aja, nu får man ju skämmas !! haha