Rquired skrev:
Det största argumentet för mig mot en Supra är tyvärr just utseendet, M3 är stilren och korrekt om än kanske inte den bäste inom området (Aston Martin ligger bra till här). Men om en M3/AM är en märkeskostym så är Supra en förklädnad som föreställer Lisebergs-kaninen. Ungefär så fånig ser den ut i mina ögon med all sin plast, knepiga linjer/detaljer och mulliga utseende.
Sedan kan man knappast påstå att alla M3-ägare gör sitt bästa för att ge märket ett bra rykte, men Supra-ägare är generellt ännu värre på två punkter. Dels själva bilen, många gör ett bra jobb med att förlöjliga utseendet med ännu större vingar, dumpventiler, "se på mig"-avgasrör etc. Dels så körs de ofta av yngre, sällan enligt ett beteende som roat respektive trafikskolelärare.
Det näst största skälet för min del är utförandet, en M3 duger lika väl för aktiv körning som för långresa. Tyst, bekväm och säker; Med alla moderna bekvämligheter och en hög kvalitétskänsla.
En Supra är obekväm, bullrig (Ofta ännu värre i modifierat skick), klumpig, spartansk och ungefär lika välbyggd som en 90-tals Nissan Micra.
Det tredje skälet är helt på filosofisk nivå, jag gillar helt enkelt sugmotorer, BMW´s balans och dylikt mer.
Tro inte att det är stilen eller japanska bilar jag har något emot ovan, jag kan tycka en Skyline är snygg och tycker om Mazda Rx-8 på de flesta punkter. Men inte Supra, och inte den (Fast N Furious) stilen många japanska bilar utsätts för.