3103
Sök

Nyrenoverad v8 350 startar bara när man kaskar den (häller bensin i förgasaren) Hjälp fort!

15 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Tjena jag har en nyrenoverad v8 när jag försöker starta den så kaskar jag den (Häller lite bensin direkt i förgasaren. Då startar den på den bensinen. går ett par sekunder sen stannar den. Det är en gammal diesel pickis från början. Men nu ska den reggas med bensin motor. Men den startar bara på bensinen jag kaskar den med. Några tips på vad man ska göra?

415 Inlägg
22 april 2011
Kommer det soppa ifrån pumpen? Gör det inte kan man suga på slangen så soppa kommer fram och sedan sätta tillbaka slangen på förgasaren. Det kan bli så att pumpen bara pumpar luft om det inte finns soppa i den.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

15 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Tack för svaret. Men har redan gjort detta. Men nu får han soppa men han startar bara på startgas funderat lite på om det har med att göra att de kan vara brytarna som inte står rätt? Någon som kan hjälpa till med mer svar?

3 235 Inlägg
28 april 2011
Startar den när du häller bensin direkt i förgasaren så är det bränslerelaterat problem. Pumpen kan vara dålig, eller igensatt filter.
Testa att stoppa ner slangen från pumpen i ett kärl med bensin och se om den klarar suga upp bränslet.

583 Inlägg
29 april 2011
engolf skrev:
Startar den när du häller bensin direkt i förgasaren så är det bränslerelaterat problem. Pumpen kan vara dålig, eller igensatt filter.
Testa att stoppa ner slangen från pumpen i ett kärl med bensin och se om den klarar suga upp bränslet.

Instämmer helt på både slutsatsen och testmetoden.

Återkom när det är testat smile

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

15 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
Han pumpar upp soppan så fint så smile Satt ett genomskinligt soppafilter mellan pumpen och förgasaren. Och soppan kommer fint i både filtret och när man drar i gasspjället!.

Jag ska nog gå igenom brytarna och de en vända. hur ska brytarna stå någon som vet?
Tacksam för alla svar:)

583 Inlägg
29 april 2011
Sorry jag hängde inte med nu..

Du skrev först att ifall du manuellt hällde bensin i förgasaren så gick bilen på det.
Nu skriver du att bensinen kommer till förgasaren men det går ändå inte.

Hällde du i bensin på samma ställe där bensinen kommer in via pumpen?
Isåfall finner jag ditt problem högst ologiskt. Dock är jag ingen expert på förgasare och har inte fixat med någon förgasare större än en till 660cc. Möjligt att bilförgasare skiljer sig mycket ifrån mcförgasare.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 maj 2011
Stopp i något munstycke skulle jag påstå. Ytterligare en fundering, har du bytt kam i den? Den ska ju köras in i ett sträck, annars kan det bli problem.
I ditt läge skulle jag dessutom skippa brytarfördelaren, det är ju så jävla billigt med brytarlöst nu och det är fan bara fördelar med det.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 117 Inlägg
1 maj 2011
Kolla så att flottörens nål inte hängt sig stängt läge.

15 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Tjena tack för svaren alla. Jag har nu fått i gång på pärlan ett munstycke va det helt stopp i. Ändå är förgasaren nyren! Men är det någon här som har en sprängskiss på just en holly förgasare? Eller nogon som kanska har en till salu? Hör gärna av er! Mvh Micke

415 Inlägg
3 maj 2011
Det går nog att söka fram på internet. Vad är det för modell på förgasaren? Om du bara ska ta isär den lite så finns det mycket bra på youtube om hur de är uppbyggda och hur man ställer in dem.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

1 353 Inlägg
3 maj 2011
har du använt gängtejp någonstans när du skruvat ihop bränsleledningar?

Det sätter igen munstycken och kanaler i förgasare utav bara H-vete! det vet jag av egen erfarenhet ^^

There's no replacement for displacement

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 maj 2011
Hårstrån är en favorit, det har jag hittat i flertalet munstycken. Dom små jävlarna verkar kunna ta sig igenom det mesta. För övrigt, bara för att något är "renoverat" så betyder det inte attt det är bra.
Det finns alldeles för många människor som tror att de kan renovera saker utan att egentligen ha en jävla aning.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök