2068
Sök

Bygger om en 740 GL motor till GLT 16 V..

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Tjena.
Bygger om min b230F till en b234F. Alltså, ja måste byta topp, det vet jag och att balansaxeln inte är nödvändig har ja förstått. Men eftersom att ja är nybörjare på området skulle ja vilja ha en hel del hjälp. T ex, vilka delar behöver ja byta ut / införskaffa?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

1 004 Inlägg
5 januari 2007
patrikhornfeldt skrev:
Tjena.
Bygger om min b230F till en b234F. Alltså, ja måste byta topp, det vet jag och att balansaxeln inte är nödvändig har ja förstått. Men eftersom att ja är nybörjare på området skulle ja vilja ha en hel del hjälp. T ex, vilka delar behöver ja byta ut / införskaffa?

menar du mellan axeln? om du menar den så sitter drivningen till olje pumpen på den...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Alltså. Ja har ju en oljepump nu med. Men om den sitter på balansaxeln på b234F vet ja inte. Tror inte det eftersom alla säger att den bara minskar vibberationer i motorn och förlänger motorns livslängd, har även hört att om man inte har den får man ut mer hästar.

m5portal.com
m3portal.com

1 004 Inlägg
5 januari 2007
vart skulle den så kallade ballans axeln sitta på en gammal 230?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Den sitter inte på b230n, utan den sitter på vänster sida av b234f blockets främmre del. Ifrån den så går en rem mellan olika kugg, vad de är tillför kan ja inte utantill (är som sagt nybörjare). Men ja vet att vissa av kuggen så går kamremmen på.

m5portal.com
m3portal.com

3 Inlägg
5 januari 2007
Mellanaxeln sitter mellan växellådan och bakaxeln och har inget med nån oljepump att göra...

1 004 Inlägg
5 januari 2007
den skulle jag välja att kalla kardan axel....

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Grejjen är att de sitter en axel framför kardanaxeln, de är mellan axeln. Men skit i den nu..

m5portal.com
m3portal.com

1 004 Inlägg
5 januari 2007
Mangeboy skrev:
Mellanaxeln sitter mellan växellådan och bakaxeln och har inget med nån oljepump att göra...

jasså där ser man smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Fortfarande så är ja tacksam över alla svar ja kan få om vad som behövs utöver de som sitter på vanliga b230F för att bygga om den till b234F smile

m5portal.com
m3portal.com

Sök