Tänkte montera på mina Nebula fälgar till S60:n MY08 som har införskaffats. Dock visade det sig att låsbulten som passar utmärkt på dem fälgarna som sitter på, men den är 1-2mm för bred i "låskransen" så den går inte igenom hålet på Nebula fälgarna.
Misstänker att Nebula fälgarna är replica och inte original, men dem kanske även kan vara tidiga original Nebula från 2001 eller 2002 och då fanns inte den nya typen av låsbult som passar till t.ex. 2008 modellerna.
Men är det någon som vet om det skiljer något i gängorna på låsbult från tidigare S60 innan faceliftet 2005 och framåt?
Kanske lite klurig fråga, men tänkte utifall att någon känner till detta. Annars blir det att åka till Volvo imorgon.
Tänkte montera på mina Nebula fälgar till S60:n MY08 som har införskaffats. Dock visade det sig att låsbulten som passar utmärkt på dem fälgarna som sitter på, men den är 1-2mm för bred i "låskransen" så den går inte igenom hålet på Nebula fälgarna.
Misstänker att Nebula fälgarna är replica och inte original, men dem kanske även kan vara tidiga original Nebula från 2001 eller 2002 och då fanns inte den nya typen av låsbult som passar till t.ex. 2008 modellerna.
Men är det någon som vet om det skiljer något i gängorna på låsbult från tidigare S60 innan faceliftet 2005 och framåt?
Kanske lite klurig fråga, men tänkte utifall att någon känner till detta. Annars blir det att åka till Volvo imorgon.
Tack på förhand!
MVH William
Tjena!
Gängorna är vanliga M12 på samtliga modeller.
Ser på bilden vilken typ av låsbult du har och jag har inte samma på min. Jag kör med dom nya Volvo-bultarna (dom med "flytande" koning). Dessa har låsmönster i själva skallen och passar vad jag vet alla vanliga fälgar. Har dessa på mina 19". Får precis in låshylsan i bulthålen men det är samma på alla fälgar.
Men har du köpt nya så är det ju bara att åka tillbaks och förklara (i värsta fall visa upp) problemet så ska du om det är vettigt folk få andra bultar.
Tack så hemskt mycket för svar! Då vet jag hur det ligger till med gängorna och ska ta en sväng förbi Volvo och be dem ta fram dem låsbultarna du har och ha med mig en fälg så får vi se hur detta slutar