Hej, det är så att jag fått ett litet läckage på en diesel slang i min passat där det sipprar lite diesel och undrar om det går laga med nån tejp eller liknande då jag inte orkar byta ut hela slangen för det där lilla? Har just nu lagat med vulktejp och det har då hållit över en vecka nu men är rädd att det ska lösas upp då diesel är bra på sånt.
Någon som har ett bra tips åt någon som är för lat för att börja skruva under motor?
Jag är amatör haha Nej men hade helst sluppit att börja byta slangen då jag för det första är totalt pank den här månaden och jag är grymt lat Tänkte bara ifall det fanns något speciellt för att fixa en dieselslang snabbt och enkelt då det bara är ett pyttelitet hål
Byt slangen, det är det enda som håller i längden. Och det är bättre att byta nu, när du kan planera bytet än att du står nånstans ute i skogen en mörk natt o svär över att du inte bytt den tidigare...
Ingen idé att laga en slang. Kanske håller en timma, kanske håller ett år, men man har ju inga garantier så att säga. Vissa saker ska man inte slarva med, t.ex. bränsle- och bromssystem. En slang är ingen stor kostnad ändå.
Okej ni har övertygat mig, är ingen stor skruvare (i bilar) alls men ska kolla imorgon på skroten ifalldet kanske finns något krockad passat jag kan stjäla slangen a då den bara är typ en halv meter lång kanske
Slang är ju metervara, vad kan det kosta 70:- metern Köpte slang till en 240 som jag hade, var runt en halvmeter och till bränslet, gick väl på 50:- och såldes som Volvo orginal del
Ingen ide att vara dumsnål åk å hör vad de tar för en slang på t.ex meca eller mekonomen
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo