Ja men de låter ju bra me 10 tusen o så bra skick få ägare om den är så bra som sägs så är den ju ett kap. Har dock aldrig kört någon 740 16v så kan ju inte jämföra den med de ja kört.
Ne de är lugnt ja tar inge illa upp inge fel på volvo har en volvo själv i min ägo nu dock inte en 240/740.
Du får återkomma me hur de gick sen om de va så bra som sagts o om de blev affär. De värsta är ju dem som lurar i folk att de är så bra skick sen är de bara skit.
Onsdag är spikat för bilprovning nu, så det blir kommentarer om bilen efter det
Ett av mina krav är att det inte ska vara kombi, så den andra utesluts. Och den första va inte direkt min "stil". Har tänkt att styla bilen så att den ser ut att vara orginal, fast snyggare
Anledningen till det låga priset på den jag tänkt är att dom som har den ska flytta utomlands i januari och kan inte ta med bilen. Så den nästan skänks bort, perfekt för mig som letar bil
Återkommer om mer info om bilen! Alla tips på vad jag ska kolla när jag tittar på den välkomnas, vill ha så mycket som möjligt att kontrollera!
glt 16v.. Har den gått närmre 30.000mil så se till att toppen är renoverad. Du märker att toppen behöver ses över om; det oljeryker brutalt vid start av motorn och om motorn dricker olja.. de utslitna ventilstyrningarna släpper förbi olja ner i cylindrarna.
Idag kollade jag på bilen. Sjukt fin, sugen på att slå till. Har ett tag att fundera på mig nu iaf... Enda nackdelen är att det inte var 16v-motorn, utan en GL/T. Alltså en GL, fast med mer utrustning...
Återkommer om mer info om bilen imorrn, är ganska trött nu
tjena tjena.. hajjade till lite när du skrev att det va en GL/T.. har samma jag... (kolla min sida..) kolla bara vad du har för sprut/tändsystem på den.. det finns ett system på dom som heter Rexina eller någpt liknande.. detta är ett "för system" som utprovades inför 850 modellen.. problemet är att dessa gärna krånglar en del... Tro mej... har lagt mång tusenlappar på detta innan jag tröttnade och Satte i en 16V motor och bytte hela el systemet etc till det klassiska 2.4... Du ser detta lättast genom att kolla på Luftmängdmätaren.. Sitter det in kontakt på ca:4 cm på den har du tur.. då e det 2.4.. är det däremot en kortare kontakt så e det "skitsystemet".. Om du ändå välger att köpa bilen trots detta så kom ihåg att aldrig montera öppet filter och se till att förvärmnings slangen sitter där den ska.. för det e nämligen en luft temp mätare på dessa istället för luftmängd mätare.... så monterar man öppet filter t.ex så går bilen på kallstart... o de e inget kul varken för plånbok eller katalysator... Mvh Daniel
Såg att det stog B230F på motorn, så det är väl motorns betäckning iaf. Årsmodellen är en 89:a, gissar på att dom inte testade saker till 850 så tidigt?
Det jag har tänkt göra med bilen är att hålla den i fint skick och kanske styla den lite. Inte så att det syns direkt, utan bara att den blir snyggare Den ska alltså se orginal ut, fast bättre Hoppas du fattar?
Bilen är köpt nu. 9500:- blev det slutgiltiga priset. Fick ner priset 500:- bara för att en lampa inte fungerar på högra sidan av mätarna. Man ser allt bra ändå, men lite irriterande. Ska ändå byta mätare på den till hemmagjorda, så det spelar ingen roll egentligen
All elektronik fungerar, förutom elspegel på vänstersidan (som är bytt till en likadan fast utan elstyrning). Inga problem alls annars Motorn går bra utan missljud och finns inga vibrationer alls.
Bensinmätaren funkar dock inte, ska kolla på det direkt när jag får den tänkte jag. Några tips om vart felet kan sitta?