3899
Sök

Sinus live SL-a3000 la bara av. nu blinkar powerlampan

glad
493 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
körde och spelade på låg volym, och steget bara dog, har bara kört med ett batteri, men har hållt koll på voltnivån. nu blinkar powerlampan, kommer ström fram till både steg o remote, och det är jordat med...

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

1 813 Inlägg
3 juni 2011
testa att jorda någon annanstanns lr sätt 2 jord. brukar oftast vara det som krånglar när det blinkar. annars kan det vara något i steget oxå som e löst å glappar.

Åk före du så väntar jag på dig där..!

glad
493 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
dj_padde skrev:
testa att jorda någon annanstanns lr sätt 2 jord. brukar oftast vara det som krånglar när det blinkar. annars kan det vara något i steget oxå som e löst å glappar.

har mätt upp strömmen ju o den är bra, ligger på 12 volt när bilen inte är igång

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

1 813 Inlägg
3 juni 2011
okej. då e det något inne i steget om du har 12v och bra jordning. testa med någons steg å se e det samma så e det ju inte steget tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 187 Inlägg
3 juni 2011
Ekan_1 skrev:
körde och spelade på låg volym, och steget bara dog, har bara kört med ett batteri, men har hållt koll på voltnivån. nu blinkar powerlampan, kommer ström fram till både steg o remote, och det är jordat med...

kolla jorden.
samt testa att sätta en bygel mellan + och remote och se om det hoppar igång,

79 Inlägg
3 juni 2011
tillräckligt grov kabel då? smile kör man för liten blir det ajaj för steget tongue

954 Inlägg
4 juni 2011
släng skiten sinus har dist (THD) på fan nästan 10-20% yikes

6 851 Inlägg
4 juni 2011
vad har du för last på steget? de är bara 2ohms stabilt..

glad
493 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
bränt, händer inte ett dugg tyvärr. sad

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

ljudfantast
1 372 Inlägg
5 juni 2011
honda_nicko skrev:

Håll igen det där bara, det finns folk som diggar Sinus också.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
5 juni 2011
michieff skrev:
honda_nicko skrev:

Ja jo men den som inga pengar har så att säga.. inget illa menat men Sinus är budget budget alternativet.
Skapligt med effekt men ingen kvalitet direkt.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

ljudfantast
1 372 Inlägg
5 juni 2011
Tokken skrev:
michieff skrev:
honda_nicko skrev:

Ja jo men den som inga pengar har så att säga.. inget illa menat men Sinus är budget budget alternativet.

Jag tycker att man ska hålla isär trådar som ber om felsökningar och de som ber om råd för inköp. Nu har han ju uppenbarligen ett Sinussteg så då vore det ju lajbans om folk ville vara snälla att hjälpa till, istället för att racka ner på hans utrustning. Sedan vad folk tycker och tänker om modeller osv får man ju isf diskutera i andra trådar?

187 Inlägg
5 juni 2011
michieff skrev:
Tokken skrev:
michieff skrev:

Jag tycker att man ska hålla isär trådar som ber om felsökningar och de som ber om råd för inköp. Nu har han ju uppenbarligen ett Sinussteg så då vore det ju lajbans om folk ville vara snälla att hjälpa till, istället för att racka ner på hans utrustning. Sedan vad folk tycker och tänker om modeller osv får man ju isf diskutera i andra trådar?

Helt rätt men ibland kanske de är svårt o hålla fingrarna i styr^^

Nya planer..

101 Inlägg
7 juni 2011
Har precis samma problem. Hände mig också. Funkat kalas i ca 2 veckor, sen åkte och spela på låg volym så märkte först inte ens att steget hade dött :s

glad
493 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
om ja ska vara ärlig skiter ja fullständigt i vad ni tycker om sinus, jag tyckte det spelade bra, och var hur nöjd som helst, om ni sen inte tycker desamma är det väl synd om er att ni måste köpa dyrare grejer för att bli nöjda.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 juni 2011
Ekan_1 skrev:
om ja ska vara ärlig skiter ja fullständigt i vad ni tycker om sinus, jag tyckte det spelade bra, och var hur nöjd som helst, om ni sen inte tycker desamma är det väl synd om er att ni måste köpa dyrare grejer för att bli nöjda.

Är du nöjd är det väl skitbra, vi andra ställer väl helt enkelt större krav.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök