3245
Sök

Slag i framvagn v70 -06

4 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Är det nån som kan säga mig vad det är som låter i fram när jag kör i en grop eller bara kör över garagetröskeln bilen har gått 12000 mil utan problem bilia har limmat drivxlarna en gång men då slog det på ett annat sätt har nyligen besiktat bilen utan anmärkning ringde en kompis på volvo som trodde det var framfjädrarna nere men gummina ser fina och hela ut har känt på krängningsstagen och nedre kulbultar men känner inget glapp hade den upphissad med garagedomkraft ska den kanske stå på hjulen när jag kollar.
Jag känner ett glapp i drivaxelns inre del om jag bryter med en kraftig mejsel på vä sida och upplever det som jag hör ljudet på den sidan glappet är kanske 5mm upp och ner totalt, kan det va krängningsstagen ändå,nån som vet.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
8 juni 2011
knarrstagen är ju en klassiker (de till kränghämmaren) kostar ju inte mkt så byt dem i vilket fall...

drivaxlarna har nog inte mkt med knarr att göra...

4 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
det knarrar inte utan det slår, dunk

3 860 Inlägg
8 juni 2011
hjullager, länkarm, stabstag.. eller om axeln kan slå där du känner glappet..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

4 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Hittade felet själv,det er krängningsstaget på vä sida, bara en fråga om var man känner på staget när du bänder,skall inte känna på bultsidan utan yttersidan, och på min var det nedre fästet som glappade.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg

Sök