3834
Sök

hur kopplar man in slutsteget och basarna??

19 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Hej!! jag undrar om nån kan hjälpa mej att föklara hur man ska göra för att få det bästa ljudet i bilen?? Har funderat på ett 4 kanals steg och två 12 på 700 watt/st. jag är nybörjare inom detta ås jag behöver hjälp. snälla kan nån förklara? big_smile

Slav
1 454 Inlägg
11 januari 2007
hmm vet inte riktigt hur man ska förklara en sån sak. känner du ingen i närheten som kan hjälpa dej? det är nog bästa alternativet. annars e de ganska bökigt första gången.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

607 Inlägg
11 januari 2007
vad är det du ska ha hjälp med ? hur man får igång steget eller är det allt ?

Brynäs tigers

19 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
jag vet inte hur jag ska koppla in allt:( och hur man  ska få det bästa ljudet.

21 761 Inlägg
11 januari 2007
Vilka basar och slutsteg har du?

Det bör vi veta för att kunna säga hur du ska koppla och vilken dimension på kablar och säkring som är lämpligt.

607 Inlägg
11 januari 2007
Du måste ju ha en strömkabel, Den ska dras från batteriet till steget. Du ska ha en säkringshållare ca en 1dm från batteriet, sen kommer remote kabeln, den hittar du bakom stereon, brukar vara blå, vit och brukar stå rem på den. Den ska du koppla ihop med en vanlig kabel till steget. det stänger av steget. Lågnivå kabeln sätter du i bakom stereon och till steget. du virar alltså ihop båda kablarna från högtalarna till + kanalen på steget. och gör lika dant på -

Sen har du ju ett 4 kanals steg och två basar. Jag skulle parallel koppla in dom för att få mer effekt

Brynäs tigers

Sök