3757
Sök

Bilstereon säger Bad Card när jag matar in mitt SD kort.

79 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Halojj

Var inne och handlade ett 8gigs SD kort idag och lade in ett par låtar på kortet och skulle gå ut å prova om det fungerade, men när jag matar in det i spelaren (som är en Macrom M-dvd5551R) så säger den bara "bad card" och byter automatiskt till cd spelaren igen. Provade formatera om kortet från FAT16 filformat till NTFS men det hjälpte inte... någon som har idéer om vad felet är?

Old school JDM
176 Inlägg
20 juni 2011
Kan inget om sånt här, men om du gör om formatet till FAT32? Går det då? Det gjorde jag på externa hårddisken jag köpte till mitt Xbox360, inte samma sak men ändå.

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

79 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Ursäkta mig, givetvis var det FAT32 orginal inställt på kortet.

400 Inlägg
20 juni 2011
Möjligtvis stöder inte spelaren så stora minneskort. Har du testat med mindre? Kollat om det står nåt i manualen?

109 Inlägg
20 juni 2011
Du har inte råkat komma åt den lilla knappen på kortet så att det har blivit låst? Kan du komma åt kortet via datorn, och ta bort/lägga till låtar?

Borde inte finnas någon begränsning vad gäller storleken. Tekniken är densamma och stereon har knappast någon funktion för att kontrollera storleken. (Eller....?)

Edit: Grovt förklarat så är skillnaden mellan NTFS och FAT32 att FAT32 har en begränsning för hur stor en enskild fil kan vara, stereon borde dock inte bry sig om det. Jag hade en Pioneer 4100SD i min gamla Blazer och körde med ett 16gb NTFS och ett 4gb FAT32 utan problem.
Senast redigerat av Rber (20 juni 2011)

79 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
problemet är att jag inte har något mindre kort big_smile

Jaa, det fungerar att lägga till och ta bort låtar från kortet, måste försöka felsöka lite så kan jag uppdatera om jag hittar något fel.

Sök