Hej! Tänkte köpa lite högtalare till bilen och vill ha 2 stycken 5,25" som ska placeras i framdörrarna och sen något att ha på hatthyllan. Har kollat lite här: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … e-5_25-tum men även en del på mds billigaste paket. Är dessa något att ha och behövs slutsteg? Har för övrigt en Pioneer huvudenhet på 4x50w
man sätter inga högtalare i hatthyllan satsa på ett bra framsystem och en sub där bak. steg förändra ljudet avsevärt mycket stirra dig inte blind på watten köp kvalitet och vad får det kosta?
man sätter inga högtalare i hatthyllan satsa på ett bra framsystem och en sub där bak. steg förändra ljudet avsevärt mycket stirra dig inte blind på watten köp kvalitet och vad får det kosta?
Har en Pioneer TS-WX 206A Subwoofer som inte är monterad ännu. Har inga andra högtalare förrutom de två spruckna 5,25" som sitter i framdörrarna som ska bytas ut. Vad borde jag köpa till? http://www.pioneer.eu/se/products/25/13 … specs.html Får gärna kosta så billigt som möjligt utan att det ska bli kasst ljud. Vet inte riktigt hur mycket man behöver lägga för att få något som låter bra eller "ok".
bra ljud kostar men köpa beg är lurigt alpine type r 6,5 tum skippa 5,25 öka hålet istället det blir mycket mer ljud då och en sak till stadga högtalarna så att de sitter stadigt och dämpa dörr sidorna
bra ljud kostar men köpa beg är lurigt alpine type r 6,5 tum skippa 5,25 öka hålet istället det blir mycket mer ljud då och en sak till stadga högtalarna så att de sitter stadigt och dämpa dörr sidorna
Tyvärr vill jag inte utöka hålen för högtalarna utan vill helst ha ett par vanliga 5,25or.
kan du eller vill du bygga ut på dörr sidorna om inte fundera på kick panel man sätter högtalarna vid golvet i vartdera hörn riktade mot dina öron det blir som lådor och det brukar bli ganska snärtig bas
kan du eller vill du bygga ut på dörr sidorna om inte fundera på kick panel man sätter högtalarna vid golvet i vartdera hörn riktade mot dina öron det blir som lådor och det brukar bli ganska snärtig bas
själv tycker jag inte om koaxial utan kör hellre med kit system 2 vägs eller 3 vägs de låter mer och går diskanten sönder så får man byta hela högtalaren på kittet så köper man bara det själva elementet som är trasigt
Är detta något att ha och kommer slutsteg göra stor skillnad?
Slutsteg kommer nog inte göra stor skillnad, inte på högtalare i den prisklassen, då ska man hellre lägga pengarna på bättre högtalare. Jag har haft Hertz högtalarna och kan faktiskt inte klaga på dom. Vart bra ljud med dom i kombo med en MDS 12" baslåda i skuffen. Eller ptja beror ju på vad man börjar jämföra med
antingen lägger man pengar på rediga prylar eller så är original det enda rätta för det är synkat ihop för att labba med skit =skit det kommer inte att fungera man blir bara missnöjd med tiden och sen byter man komponenter =dubbelt så dyrt