4336
Sök

Volvo 940 D24 knack?

3 292 Inlägg
9 juli 2011
Ska säga.. innan jag kom på detta på min egna D24 för mer än 10år sen så hade jag kollat allt.. det sista jag kollade var stången till vaccumpumpen.. och det var det som var fel.. och därför kommer jag ihåg symtomen väldigt lätt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

MolnbyPerformance
365 Inlägg
9 juli 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Ska säga.. innan jag kom på detta på min egna D24 för mer än 10år sen så hade jag kollat allt.. det sista jag kollade var stången till vaccumpumpen.. och det var det som var fel.. och därför kommer jag ihåg symtomen väldigt lätt.

jepp man kollar ju inte exakt vakuumpumpen först, men jag märkte att de var någonting med bromsen att göra. så följde slangen från bromsservon till den där konstiga grejen på toppen. Fick första gången veta att de satt vakuumpump på dieslar bara någon månad innan ja skaffa volvon. det var på en perkins diesel från en ford transit men då satt pumpen på generatorn och drevs av den och hade separat oljesmörjning tongue

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 292 Inlägg
9 juli 2011
Ja vissa grejer kan vara lurigare än vad man tror.. just D24 har varit lite av mitt special område då jag skruvat med så otroligt många.. men ang detta ljudet visste jag faan inte vad det var.. :S

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

5 Inlägg
12 juli 2011
Internet är underbart big_smile plockade av vacumpumpen o torka av stången o gjorde rent. montera tillbaks o knacket var borta big_smile den såg lite nött ut så har beställt en ny smile

Sök