Woojen skrev:
Den som gör ursprungskontrollen å får den godkänd måste också regbes bilen!
har han skickan in v5c pappret till transportstyrelsen så ska han också regga bilen! kommer bli problem annars! köp aldrig en engelskreggad bil utan ALLA v5c papper
Nja, det stämmer inte riktigt. Har ursprungskontroll gjorts av personen som tog in bilen till sverige, och bilen byter ägare så kan nya ägaren göra en ny ursprungskontroll och hänvisa till den gamla. Detta är precis vad jag gjort med min Rx7:a.
I övrigt så är det lyktor som ska bytas för högertrafik precis som du säger, inga problem. Kanske knivigt att få tag på till soarer, jag har inte den blekaste faktiskt
Konvertering till MP/H görs oftast via en dosa som du hittar bakom mätarclustret. Detta hade jag i min Rx7a. om du följer kablarna från hastighetsmätaren så kommer dom högst troligt gå in i någon form av dosa. Klipp kablarna och para ihop dem igen, men utan dosan som mellanhand.
Strypning till påfyllnadsröret brukar man bara ta en sockel från en strålkastar-lampa och limma fast i röret, stryper perfekt och är godkänt. Jag har inte själv gjort det, och finns säkert någon som är bättre på att förklara det än jag
Övriga papper som behövs brukar vara intyg på effekt och tankvolym med mera, sådant som står som N/A i reg.beviset från england. Detta brukar man kunna få tag i via generalagenten i sverige för toyota, dock brukar dom ta bra betalt för dessa. Mazda ville t.ex ha 800kr för ett papper. Men visst, räknar man på vad bilen kostar så är inte 800kr så mycket
är väl smålänningen i mig som kryper fram när det är sådana skitkostnader!