3682
Sök

Turbo laddar sent

19 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Tjena jag har turbokonventarat min ford sierra. Jag har märkt att den släpper ut allt tryck vid koplingen till tryckröret från turbon.

jag länkar bild och vill hämst gärna ha en bra lösning istället för de här: (de vita på bilden är avgasmassa som jag har lagt med ett TJOCKT lager och så har jag smetat ut de som har jäst ut. tryckröret är in sjutat ca 2 cm i turbon.)

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=20345

371 Inlägg
31 juli 2011
De bästa måste väl vara att skarva ihop dom med siliconslang.

19 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
De är frågan om de är värt att kapa bort fästerna..

1 738 Inlägg
31 juli 2011
Ta bort kompressorhuset o åk till närmaste alu svetsare så dom svetsar på en riktig anslutning och kompletera med en siliconslang för att få ihop den andra delen av tryckröret!

förstort kompressorhus senare ladd, jag har a/r 60 hus och får laddet redan vid 2500 rpm

MVH

19 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
den laddar 0,1 bar vid 3500 rpm och 0,6bar (fullt ladd) vid 5500rpm. Om men jag kapar fästerna och får det tätt där så kan jag ju kolla vidare vid dom andra skarvarna.. Det är en Tc06 turbo som kommer ursprunglingen från Colt, Galant och Lancer etc. Det är inte jag som har byggt det jag köpte det. fast jag fick sätta på allt.

1 738 Inlägg
1 augusti 2011
simonlars skrev:
den laddar 0,1 bar vid 3500 rpm och 0,6bar (fullt ladd) vid 5500rpm. Om men jag kapar fästerna och får det tätt där så kan jag ju kolla vidare vid dom andra skarvarna.. Det är en Tc06 turbo som kommer ursprunglingen från Colt, Galant och Lancer etc. Det är inte jag som har byggt det jag köpte det. fast jag fick sätta på allt.

Ok men jag skulle ta med huset o svetsa det wink för kletet du blaskat på nu är nog ett under om du lyckats få det att hålla tät big_smile satsa på att få en vettig anslutning i änden o sedan en siliconslang imellan, strunt i fästet! Huset sitter med typ 6-10 m8 skruv så hela turbon behöver du inte ta med.

Mvh

19 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Men de behövs inte svetsas tror jag för om jag kapar bort fästerna så har jag lite att spela på. Då ska jag bara skaffa siliconslang och bra klämmor smile

1 738 Inlägg
1 augusti 2011
simonlars skrev:
Men de behövs inte svetsas tror jag för om jag kapar bort fästerna så har jag lite att spela på. Då ska jag bara skaffa siliconslang och bra klämmor smile

Det låter bra wink skär inte för djupt bara i godset!

1 738 Inlägg
3 augusti 2011
Om du kapar fästena och om du INTE är en redig finslipare så tror jag att du aldrig kommer få det tät! Kommer garanterat att pysa tjyvluft om du skär lite fördjupt, alltså siliconslangen kommer inte täta till 100%

Gör rätt från början så slipper du framtida problem, ta bort huset och kapa fästet o svetsa på en hel anslutning!!

Sök